ترکاشوند: فدراسیون والیبال پای اخلاق بایستد

۰۷م اسفند ،

محمد ترکاشوند با اظهار تاسف از گسترش بداخلاقی‌ها در لیگ برتر والیبال، اظهار کرد:‌ متأسفانه از حاشیه‌های دیدار تیم‌های پیکان و کاله بسیار متأثر شدم. قدری بی‌فرهنگی و کم لطفی از سوی بازیکنان و تماشاگران؛ والیبال را به حاشیه می‌برد. نباید فضای والیبال به سوی بداخلاقی برود.

وی افزود: بالاخره وقتی در ورزش پای پول به میدان می‌آید حاشیه‌ها نیز گسترش می‌یابد. تیم ما به لیگ جهانی رفته است. والیبال یک ورزش دانشگاهی است و مردم به والیبال و بسکتبال نگاه ویژه‌ای دارند و از آن انتظارات خاصی دارند. متأسفانه شاهد هستیم هر روز بداخلاقی در والیبال بیشتر می‌شود و این موضوع کاملا ما را متأثر می‌کند. فکر می‌کنم فدراسیون باید خیلی جدی با این موضوع برخورد کند. هر مربی، بازیکن یا تیمی که دچار خطا و بداخلاقی شد نباید حاشیه امنیت داشته باشد. فدراسیون باید با صرف هر هزینه‌ای پای اخلاق و رعایت اصول در ورزش بایستد و محرومیت‌های شدید برای خاطیان در نظر بگیرد.

به گزارش ایسنا ، ملی پوش سابق والیبال ایران با ارزیابی عملکرد کمیته انظباطی گفت: والیبال ورزش دانشگاهی است و شاید به همین دلیل مسئولان فدراسیون قدری مماشات کردند تا اذهان عمومی نسبت به این موضوع حساس نشود ولی همین تساهل و تسامح‌ها در نهایت والیبال را به اینجا رساند. به اعتقاد من در این مقطع باید با این مسائل برخورد شود تا اینکه درس عبرتی برای سایرین باشد.

وی ادامه داد: در قبل در والیبال به ندرت شاهد بداخلاقی بودیم. شاید به همین دلیل مسئولان واقعا در برخورد با بداخلاقی‌ها تجربه زیادی ندارند. درست برعکس فوتبال که خیلی کمیته انظباطی فعالی دارد. به هر حال حاشیه‌های فوتبال در قبل بیشتر از والیبال بوده و به همین تناسب قوانین و برخورد با بداخلاقی‌ها هم بیشتر بوده است. کمیته انظباطی والیبال هم نباید بنا به هر دلیلی اجازه گسترش حاشیه‌ها را بدهد و همانطور که گفتم باید مثل فوتبال جریمه‌های سنگین برای خاطیان در نظر گرفته شود. بازیکنان والیبال وقتی می‌بینند که حداکثر یکی دو جلسه محروم و یا چند میلیون تومان جریمه می‌شوند ترسی از تکرار رفتار ناشایست ندارند. جریمه‌ها باید سخت‌گیرانه و باز دارنده باشد. کمیته انظباطی هم احکام قاطع‌تری لحاظ کند. من شخصا مسئول کمیته انظباطی فدراسیون والیبال را نمی‌شناسم ولی توصیه‌ام این است که خیلی سخت‌گیرانه‌تر با این موضوع برخورد کنند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.