ترکیه حاضر به اجرای تحریم‌ها علیه ایران نیست/ رابطه ایران و ترکیه همچنان ادامه دارد

۲۵م آذر ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحدیدات و تحریم‌هایی که از سوی آمریکا اعمال می‌شود برای ملت ترکیه قابل قبول نیست و مراودات اقتصادی با قوت ‌بین ایران و ترکیه در حال انجام است.

عوض حیدر پورشهرضایی نماینده‌ی سمیرم و شهرضا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: رابطه‌ دوستی ترکیه با ایران همچنان ادامه دارد و ترکیه به یقین می‌داند که آمریکا و اروپا در راستای اهداف خود قدم برمی‌دارند ولی ترکیه با ایران دو کشور همسایه است و باید به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی کنند.

وی افزود: ایران و ترکیه همواره در بازه‌های زمانی مختلف تبادلات تجاری داشته و ارتباطات گسترده‌ای در زمینه فرهنگ و اقتصاد بین دو کشور وجود دارد.

حیدرپور تصریح کرد: تمهیدات و یا تحریم‌هایی که آمریکا اعمال می‌کند و موظف کردن ترکیه به اجرای تحریم‌های اعمال شده بر ضد ایران، برای ملت ترکیه قابل قبول نیست و ارتباط فرهنگی و مراودات اقتصادی با قوت بین دو کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: مسئله‌ صادرات گاز ایران به ترکیه از همین دسته مراودات بوده که جزئی از کل این ارتباطات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است بین دولت‌های ایران و ترکیه که علی‌رغم تحریم‌های آمریکا در حال اجرا است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.