ترکیه دیپلمات‌های اسرائیلی را در سراسر جهان تحریم نمود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

روزنامه هاآرتص نوشت که وزارت خارجه ترکیه دستورات واضحی به همه سفیران خود در سراسر جهان برای تحریم نمایندگان دیپلمات رژیم صهیونیستی و عدم دعوت از آنها برای حضور در مراسم استقلال ترکیه داد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان‌ هاآرتص نوشت: همه سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ترکیه در سراسر جهان و به صورت گسترده دیپلمات‌های اسرائیلی را تحریم نموده و آنها را برای حضور در مراسم استقلال ترکیه در ۲۹ اکتبر دعوت نکردند.

در همین جهت یک منبع دیپلمات عالی رتبه اسرائیلی در مصاحبه با روزنامه هاآرتص، خاطرنشان نمود: این دومین سالی است که دستوراتی به سفیران ترکیه‌ای برای تحریم دیپلمات‌های اسرائیلی فرستاده می‌شود و وزارت خارجه اسرائیل نیز تصمیم گرفته تا دست به تدابیر مشابه بزند و از همه مسافرتای خود بخواهد تا دیپلمات‌های ترکیه‌ای را برای حضور در مراسم رسمی در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های اسرائیل دعوت نکنند.

بحران سیاسی و اقتصادی میان آنکارا و تل‌آویو با حمله رژیم صهیونیستی به کشتی ترکیه‌ای “مرمره آبی” آغاز شد که قرار بود در اقدامی برای لغو محاصره نوار غزه در ۳۱ مه ۲۰۱۰ به نوار غزه بیاید، اما ارتش رژیم صهیونیستی به این کشتی حمله برد و ۹ تن از اتباع ترکیه‌ را که در آن کشتی بودند، به قتل رساند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.