آزمایش موشک های ساخت ترکیه – ترکیه موشک قاره پیما می سازد

پروژه ساخت موشک بالستیک قاره پیما با برد ۲۵۰۰ کیلومتر توسط تشکیلات صنایع دفاعی ترکیه آغاز شد .

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روزنامه زمان ترکیه ؛  یک مقام برجسته وزارت دفاع ترکیه که خواست نامش فاش نشود، اطلاعات مهمی در خصوص یک پروژه نظامی آنکارا ، در اختیار این روزنامه گذاشته است.

 

در فاز نخست این پروژه موشکی به نام SOM  و با برد ۷۰۰ کیلومتر ساخته شده و قرار است در فاز دو برد آن به ۱۵۰۰ و در فاز نهایی به ۲۵۰۰ کیلومتر برسد.
این موشک بر اساس الگوی فن آوری بالستیک های آمریکا، چین و فرانسه ساخته شده و بر اساس قواعد مکانیکی خاصی ابتدا به خارج از اتمسفر پرتاب شده و سپس با اجرای دستورات کنترل ماهواره ای به جو زمین بازگشته و به هدف از پیش تعیین شده اصابت می کند.

تصویری آرشیوی از سامانۀ دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجۀ ترکیه، در تاریخ ۲۸ آوریل گفت آنکارا و مسکو دربارۀ خرید سامانۀ دفاع موشکی اس-۴۰۰ به «توافق اصولی» دست یافته‌اند.

سامانۀ موشکی دور برد اس-۴۰۰ روسیه توانایی شلیک به ۳۶ هدف را به صورت هم‌زمان دارد؛ این سامانۀ موشکی همچنین می‌تواند جنگنده‌ها را در شعاع ۴۰۰ کیلومتری و موشک‌های بالستیک را در شعاع ۶۰ کیلومتری هدف قرار داده و منهدم کند.

ترکیه و چین در سال ۲۰۲۲ توافقی ۳٫۴ میلیارد دلاری برای خرید سامانۀ موشکی اچ‌کیو-۹ (HQ-9) امضا کردند اما با مخالفت ناتو این توافق لغو شد.

ناتو مدعی است این سامانه‌های موشکی با زیرساخت‌های این ائتلاف نظامی ناسازگار است و به کشورهای غیرعضو اجازه می‌دهد تا از روند عملیاتی این سازمان جاسوسی کنند
باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. النور:

    من دراین موضوع شک دارم که واقعا ترکیه دانش ساخت موشکهای بالستیک روبالاخره بومیسازی کرده یانه وتوان موشیکیش درقیاس باایران درچه حدیه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.