ترکیه وارد بحران سازی در سوریه شده است

ولایتی در سومین کنفرانس بین المللی مقاومت اسلامی:

مشاور بین‌ الملل مقام معظم رهبری گفت:‌ ترک‌ها بدون اینکه از نقشه غرب خبر داشته باشند وارد بحران‌سازی در سوریه شدند زیرا ترکیه تا چند ماه قبل از آن بیشترین روابط اقتصادی را با ایران و عراق داشت اما به دلیل همبستگی ایران و سوریه در زمین غرب بازی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسیممتازنیوز، علی‌اکبر ولایتی در سومین کنفرانس بین المللی مقاومت اسلامی که در اصفهان در حال برگزاری است با اشاره به تضادهای سیاست خارجی ترکیه با راهبردها و مبانی نظری خود اظهار داشت:‌ ترک‌ها بدون اینکه از نقشه غرب خبر داشته باشند وارد بحران‌سازی در سوریه شدند زیرا ترکیه تا چند ماه قبل از آن بیشترین روابط اقتصادی را با ایران و عراق داشت اما به دلیل همبستگی ایران و سوریه در زمین غرب بازی کرد.

وی افزود: ترکیه با دولت مرکزی عراق مشکل پیدا کرد که نمونه آن پناه دادن به یک تروریست مانند طارق الهاشمی بود و همچنین وارد شدن وزیر خارجه ترکیه به کرکوک بدون اجازه دولت مرکزی خارج از عرف دیپلماتیک محسوب می‌شود.

ولایتی تصریح کرد: آتش زیر خاکستر کردها در ترکیه دوباره زبانه کشیده و درگیری با پ.ک.ک نشان می‌دهد که ترک‌ها از یک طرف ادعا می‌کنند که حقوق کردها در سوریه پایمال می‌شود ولی از طرف دیگر به سرکوب کردهای خود می‌پردازند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره یکی دیگر از تناقضات سیاست خارجی ترکیه گفت:‌ ترک‌ها از یک طرف نمایش ظاهری مقابله با رژیم صهیونیستی می‌دهند در حالی که به حماس صلح با صهیونیست‌ها را توصیه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد:‌ تناقض دیگر سیاست خارجی ترکیه در رابطه با مصر است و در حالی که مصر الگوی اسلام‌گرایی را بهترین الگو برای حکومت دانسته اردوغان به مصر رفته و حکومت لائیک را به آنها توصیه کرده است.

انتهای پیام/

پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.