ترکیه پشیمان شد؟

 منابع ترک اعلام کردند که آنکارا به تدریج فعالیت های شبه نظامیان مخالف سوریه را در خاک خود محدود کرده و می خواهد این فعالیت‌ها را متوقف کند.

به گزارش فارس، منابع آگاه ترک به هفته نامه فلسطینی المنار اعلام کردند که آنکارا کم کم فعالیت های تروریست ها را در داخل اراضی خود محدود می کند و در آستانه اتخاذ تصمیمی مبنی بر این است که فعالیت های شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد سوریه را به صورت کامل در خاک خود و مرزهای این کشور با سوریه متوقف کند.

این منابع تاکید کردند که ترکیه به صورت غافلگیر کننده ای از مشارکت در ایجاد منطقه بی طرف و بی سلاح در مرزهای خود با سوریه عقب نشسته است.

منابع ترک این اقدام را ناشی از نگرانی های آنکارا در مورد تشکیل مناطق بی هدف تحت بهانه های انسانی می دانند و معتقدند که این موضوع می تواند کردها را به سوی اقدامات جدایی طلبانه خود از ترکیه تشویق کند.

ترکیه که پیشتر با فریبکاری و جلب اعتماد دمشق روادید میان خود با سوریه را لغو کرده بود، از آغاز بحران در سوریه مواضع متخاصمی علیه دولت سوریه اتخاذ کرده و حمایت های مالی و تسلیحاتی و لوجستیک قوی را از مخالفان مسلح سوری انجام می دهد، مرزهای ترکیه یکی از عمده ترین مراکز استقرار مخالفان سوریه است و عمده افراد ربوده شده در این کشور سر از ترکیه در می آورند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.