ترک ها در قبال سوریه عاقلانه تصمیم بگیرند/ از آنکارا عذرخواهی نکردیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، در پی حملات خمپاره ای سوریه به ترکیه، “بشار جعفری” روز گذشته اعلام کرد: دمشق در پی ایجاد تنش با همسایگان خود از جمله ترکیه نیست.

وی با تاکید بر اینکه سوریه در پی جنگ با ترکیه نیست، گفت: حفظ روابط با ترکیه به نفع سوریه است و از مقامات ترک می خواهیم تا درباره تنش های مرزی میان دو کشور همسایه عاقلانه و مسئولانه تصمیم بگیرند.

وی در ادامه از دولت ترکیه خواست تا مانع ورود گروههای مسلح به مرزهای سوریه و حمله علیه مواضع این کشور شود.

سفیر سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: حمله خمپاره ای ترکیه نیز علیه مواضع سوریه باعث زخمی شدن دو افسر نظامی سوری شد.

وی تاکید کرد: سوریه به خاطر حمله خمپاره ای روز چهارشنبه واقعا متاسف است و با خانواده قربانیان ابراز همدردی می کند اما این به معنای عذرخواهی نیست.

سفیر سوریه در سازمان ملل از ادامه تحقیقات برای یافتن عاملان حملات مرزی انجام شده به مناطق مرزی ترکیه خبر داد و تاکید کرد: تحقیقات در این زمینه پایان نیافته و عاملان آن هنوز مشخص نشده اند.  

پس از حملات خمپاره ای از خاک سوریه که طی بعد از ظهر چهارشنبه رخ داد و در نتیجه آن پنج تبعه ترک کشته و برخی دیگر زخمی شدند، دولت ترکیه از پارلمان خواست تا با استقرار نیروهای خود خارج از مرزهای ترکیه موافقت کند.

آنکارا در اعتراض به این حمله شکوائیه ای تسلیم شورای امنیت کرد و سوریه را به نقض آشکار موازین بین المللی متهم کرد.

این درحالیست که حملات توپخانه ای ارتش ترکیه به برخی اهداف نظامی در خاک سوریه تا صبح روز پنجشنبه ادامه داشته و در نتیجه این حملات انفجارهای شدیدی در سوریه رخ داده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.