ترین‌های هفته هجدهم لیگ برتر

۸ م دیماه ،

از پرسپولیس پرهوادار تا خریدهای جادویی استقلال/ صبا بهترین شد

ممتازنیوز: تیم فوتبال صبای قم عنوان بهترین تیم هفته هجدهم لیگ برتر را به خود اختصاص داد.

به گزارش فارس، پرونده نیم فصل دوم دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور سه‌شنبه قبل به طور رسمی با برگزاری ۷ دیدار گشوده شد و تیم‌های لیگ برتری به واسطه حضور فعال در پنجره نقل و انتقالات زمستانی بعضاً با چهره‌ای متفاوت‌تر از نیم فصل اول به مصاف یکدیگر رفتند.

در هفته هجدهم لیگ برتر نتایج زیر به دست آمد:

*فولاد ۲ – داماش ۲

گل‌ها: علیرضا نظیف‌کار در دقیقه ۲۸ از روی نقطه پنالتی و امین متوسل‌زاده در دقیقه ۶۳ برای داماش و اسماعیل شریفات در دقیقه ۵۷ و ایوب والی در دقیقه ۶۱ برای فولاد

اخراج: مرتضی ابراهیمی از داماش

*ذوب‌آهن یک – فجرسپاسی صفر

گل: اسماعیل فوفانا در دقیقه ۸۰

*ملوان یک – گهر یک

گل: مازیار زارع در دقیقه ۷۰ برای ملوان و تقی نائینی دقیقه ۸۷ برای گهر

*راه‌آهن صفر – نفت تهران یک

گل: یعقوب کریمی در دقیقه ۶۷ 

در دقیقه ۹ این دیدار راه‌آهن توسط کفشگری یک پنالتی را از دست داد.

اخراج: ابراهیم کریمی از راه‌آهن

*مس کرمان یک – سپاهان صفر

گل: رضا عنایتی در دقیقه ۱۷

*پیکان یک – صبای قم ۴

گل‌ها: فرید بهزادی در دقایق ۱۹ و ۳۰، رامین رضائیان در دقیقه ۶۴ و میلاد سلیمان‌فلاح در دقیقه ۹۰ برای صبا و کیوان وحدانی در دقیقه ۸۲ برای پیکان

*پرسپولیس ۲- صنعت نفت آبادان ۲

گل‌ها: علی کریمی در دقیقه ۴ و محمد نوری در دقیقه ۱۰ برای پرسپولیس و  رضا خالقی‌فر در دقیقه ۵۵ و روح‌الله عرب در دقیقه ۸۴ برای نفت

*سایپا ۲ – تراکتورسازی ۲

گل‌ها: سعید دقیقی در دقایق ۴۷ و ۶۴ از روی نقطه پنالتی برای سایپا و نوید خوش‌هوا در دقیقه ۵۰ و سیدمهدی سیدصالحی در دقیقه ۵۱ برای تراکتورسازی

*آلومینیوم هرمزگان صفر – استقلال ۲

گل‌ها: ایمان موسوی در دقیقه ۱۵ و فرزاد حاتمی در دقیقه ۸۴

اخراج: محمود تیغ‌نورد از آلومینیوم

*ترین‌های هفته هجدهم:

در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر ۲۴ گل به ثمر رسید تا به این ترتیب میانگین ۲،۶۶ برای هر بازی به ثبت برسد. 

در این هفته ۳ مسابقه با نتیجه مشابه ۲ بر ۲ و ۳ دیدار دیگر با نتیجه مشابه یک بر صفر به پایان رسید. یک دیدار دیگر یک بر یک شد و صبای قم و استقلال ۴ بر یک و ۲ بر صفر حریفان خود را شکست دادند تا یک پای نتایج منحصر به فرد هفته، این دو تیم باشند.

پرگل ترین دیدار هفته را پیکان ۴ بر یک از صبا باخت و ۳ دیدار هم با ثبت نتیجه یک بر صفر به عنوان کم‌گل ترین دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر معرفی شدند.

*صبا، بهترین تیم هفته

بدون شک در این هفته‌ از رقابت‌ها باید تیم صبای قم را که با برتری ۴ بر یک در خانه پیکان توانست ضمن تکرار نتیجه رفت به یک پیروزی قاطع برسد را به عنوان بهترین تیم هفته معرفی کرد. در مقابل باید از پیکان که با آغاز نیم فصل دوم هم نتوانست توقعات را برآورده کند هم به عنوان بدترین تیم هفته نام برد. البته استقلال هم با برد خارج از خانه مقابل آلومینیوم یکی از بهترین‌های هفته بود.

در این بین ذوب‌آهن که سرانجام با فرهاد کاظمی، طعم پیروزی را چشید به همراه مس که سپاهان صدرنشین را شکست داد و نفت تهران به خاطر پیروزی در خانه راه‌آهن نیز از خوب‌های هفته بودند.

در این میان تغییر نتیجه بازی از برد به تساوی توسط پرسپولیس آن هم در مقابل دیدگان تماشاگران خودی سبب شد تا سرخ‌پوشان نیز انتظارات را در آغاز نیم فصل دوم برآورده نکرده و یکی از تیم‌های ناکام هفته لقب بگیرند.

*بهترین بازیکنان:

در هفته‌ای که گذشت فرید کریمی و سعید دقیقی از صبا و سایپا در دیدار تیمشان مقابل پیکان و تراکتورسازی هر کدام دو گل به ثمر رساندند تا این دو مهاجم به عنوان بهترین مهاجمان هفته معرفی شوند.

در هفته هجدهم لیگ برتر ۳ بازیکن برای تیم‌های خود گل ۳ امتیازی زدند؛ عنایتی در دیدار مقابل سپاهان، یعقوب کریمی برای نفت و فوفانا برای ذوب‌آهن تا این ۳ بازیکن تأثیرگذار هفته هجدهم به عنوان بهترین‌ بازیکنان هفته معرفی شوند.

سید مهدی رحمتی و آرمان شهدادنژاد هم با عملکرد مطمئن خود سببات پیروزی استقلال و مس مقابل آلومینیوم و سپاهان را فراهم آوردند تا این دو بازیکن نیز از خوب‌های هفته باشند. البته پژمان منتظری که در غیاب جواد نکونام در پست هافبک دفاعی استقلال به میدان رفته بود هم عملکرد خوبی داشت و با جنگندگی لازم در این مسابقه، پاس گل اول تیمش را به ایمان موسوی داد.

خریدهای تازه استقلال از جمله ایمان موسوی و فرزاد حاتمی نیز با گل‌های خود ۳ امتیاز شیرین خارج از خانه را برای آبی‌پوشان دشت کردند تا این دو بازیکن نیز در جمع بهترین‌های هفته قرار بگیرند.

در هفته هجدهم لیگ برتر ۲۶ بار کارت زرد و ۳ بار کارت قرمز از جیب داوران خارج شد تا تقریبا هفته پرکارتی را شاهد باشیم.

بر همین اساس دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و داماش گیلان که در یک روز بارانی در اهواز برگزار شد با ۶ کارت زرد و یک کارت قرمز به عنوان جنجالی‌ترین بازی معرفی شد، ضمن اینکه در این هفته ۳ بار کارت قرمز از جیب داوران خارج شد که این ۳ کارت نصیب محمود تیغ‌نورد از آلومینیوم، ابراهیم کریمی از راه‌آهن و مرتضی ابراهیمی از داماش شد. در دیدار تیم‌های سایپا و تراکتورسازی هم کارت زرد یا قرمزی از جیب داور مسابقه خارج نیامد.

*سرخابی‌های پرهوادار

هفته هجدهم لیگ برتر با ۶۸ هزار تماشاگر یکی از هفته‌های خوب از لحاظ تعداد تماشاگر بود. در این هفته میانگین ۷۵۵۵ نفر برای هر بازی به ثبت رسید، ضمن اینکه دیدار سرخابی‌های پایتخت که یکی در ورزشگاه‌ آزادی و دیگری در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس برگزار شد اولی با کشاندن ۳۰ هزار نفر و دومی با آوردن ۲۵ هزار نفر به عنوان پرتماشاگرترین دیدارهای هفته و دیدار تیم‌های پیکان و صبای قم در ورزشگاه تختی تهران و ذوب‌آهن و فجرسپاسی در ورزشگاه فولادشهر اصفهان هرکدام با حضور حدود ۲۰۰ تماشاگر به عنوان کم‌تماشاگرترین دیدارهای هفته معرفی شدند.

*جدول گلزنان لیگ برتر:

۱۱گل: جلال رافخایی (ملوان)

۸ گل:‌ یعقوب کریمی (نفت تهران)

۶ گل: آرش برهانی (استقلال) – لوسیانو پریرا (فولاد) – علیرضا جهانبخش (داماش گیلان) – محمدرضا خلعتبری (سپاهان) – سعید دقیقی (سایپا) – جواهیر سوکای (سپاهان) – سجاد شهباززاده (سایپا) – روح‌الله عرب (نفت آبادان) – رضا عنایتی (مس) – میلاد نوری (صبای قم)

۵ گل: امید ابراهیمی (سپاهان) – کریم انصاری فرد (پرسپولیس) – فرزاد حاتمی (استقلال) – مهدی سید صالحی (تراکتورسازی) – مجتبی شیری (راه آهن) – بهادر عبدی (راه آهن) – فلاویو لوپز (تراکتورسازی) – رسول نویدکیا (نفت آبادان)


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.