تزئین سبزی خوردن

۲۱ آبان ،

 تزئین سبزی خوردن

وقتی روی مسافرته غذا یک ظرف پر از سبزی‌های تازه و باطراوات می‌گذارید، نه تنها کسانی که دور مسافرته نشسته‌اند اشتهای بیشتری پیدا می‌کنند بلکه با رنگ سبز و قرمز سبزی خوردن هم ظاهر بسیار زیبایی به مسافرته غذا می‌بخشید. البته، اگر فقط چند دقیقه‌ای وقت بگذارید و سبزی‌ها را زیباتر داخل ظرف بچینید، بدون شک میز و مسافرته‌ای زیباتر هم خواهید داشت.

برای این کار می‌توانید پیازچه و تربچه‌ها را به شکلی دیگر تزئین کنید و داخل ظرف قرار دهید؛ می‌توانید قسمت سفید رنگ پیازچه‌هایی را که شسته و پاک کرده‌اید، به کمک یک چاقوی تیز، شش برش بزنید؛ برای این کار بهتر است نوک چاقو را داخل ساقه پیازچه فرو کنید و به سمت بالا بکشید.

سپس آنها را داخل ظرفی پر از آب بگذارید تا بعد از مدتی پرهای پیازچه باز شده و ظاهری مانند گل مریم پیدا کند.

همچنین تربچه را هم می‌توانید به اشکال مختلف تزئین کنید و در ظرف قرار دهید. برای این کار تربچه‌های یک اندازه، گرد و قرمز رنگ را انتخاب کنید. حالا می‌توانید ترب‌ها را به قسمت‌های مختلف تقسیم کرده و آنها را چند برش بزنید تا ظاهر زیبایی پیدا کند که البته این کار ساده‌ترین شیوه تزئین است.

یکی دیگر از شیوه‌های تزئین این است که سر و ته تربچه را بکنید و چهار طرف آن را برش دهید؛ به طوری‌که قسمت وسط ترب، به شکل مربع دربیاید. پس از ایجاد این برش‌ها هم باید تربچه را داخل ظرف آب بگذارید تا کاملا از هم باز شود.

همچنین اگر دوست داشته باشید تربچه‌ها را به شکل موش درآورید، نباید دم تربچه‌ها را هنگام پاک کردن بکنید و دور بریزید؛ چراکه موش‌تان باید دم داشته باشد! حالا از یک تربچه دیگر، دو حلقه خیلی نازک برای گوش موش برش دهید و جدا کنید.

دو برش هم بالای تربچه‌ای که قرار است شبیه موش شود، بزنید. سپس، گوش‌ها را داخل این برش‌ها قرار دهید تا موش‌تان کامل شود. برای درست کردن چشم‌های موش هم می‌توانید پوست روی تربچه را به اندازه یک دایره کوچک بکنید تا دایره سفید، چشم‌های موش‌تان شود.

منبع:جام جم

ممتازنیوز – هنر در خانه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.