تسخیری: تقریب مذاهب مقدمه وحدت امت اسلامی است

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، آیت الله ‘محمدعلی تسخیری’ در مراسم معارفه دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت:‌ براین اساس تمامی مذاهب باید در اعتقادات و احکام خود ثابت قدم باشند و از هیچ یک از اعتقادات خود عقب نشینی نکنند.

وی ادامه داد: برای وحدت امت اسلامی باید ابتدا دایره مشترکات را گسترش داده و سپس از راه گفت وگوی منطقی قرآنی پاره ای از اختلافات و شبهات را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی خنثی کننده همه توطئه های استکبار جهانی است، افزود: استکبارگران با اشغال سراسر جهان اسلام سعی کردند اهداف شوم خود را محقق سازند.

تسخیری ادامه داد: از جمله مهمترین این اهداف نگه داشتن امت اسلام در حال عقب ماندگی و گسترش سکولاریسم در جهان اسلام بود که البته در هدف دوم تا حدودی موفق شدند.

دبیر کل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امروز ۹۰ درصد جهان اسلام محکوم به سکولاریسم است، اضافه کرد: برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی نیز تحت تاثیر اندیشه های مستکبران به سکولار بودن خود افتخار می کنند.

وی هدف دیگر دشمنان را از بین بردن وحدت امت اسلامی عنوان کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمامی این اهداف را خنثی کرد و به عنوان الگوی جامعه اسلامی که دین در زندگی محور تمامی امور قرار دارد، مطرح شد.

دبیر کل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه به برخی فعالیت های این مجمع در زمان مسوولیت خود اشاره کرد و گفت: برگزاری بیش از ۴۰۰ اجلاس جهانی، برگزاری ۱۶۸ نمایشگاه بین المللی در کشورهای مختلف و راه اندازی ۳۰ پایگاه اینترنتی تنها بخش کوچکی از فعالیت های این مجمع در سال های گذشته به شمار می رود.

مراسم معارفه دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز با حضور شماری از مسوولان از جمله وزیر امور خارجه، رییس بازرسی کل کشور، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب و سردار صفوی دستیار ویژه رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

در این مراسم متن حکم رهبر معظم انقلاب در انتصاب آیت الله ‘محسن اراکی’ به عنوان دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و آیت الله ‘محمدعلی تسخیری’ به عنوان مشاور عالی مقام معظم انقلاب در امور جهان اسلام توسط آیت الله رسولی محلاتی قرائت و تقدیم آنان شد.

فراهنگ ۱۸۸۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۰۲۷۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.