تسلیت «سرزمینْ خبر» به داغداران خانه و جان لرزیده این سرزمین

زلزله آمد اما غمش نمی رود نه غم زلزله نه غم سنگینی که به یادمان می آورد گاهی در میان ارزش های خبری گم شده بودیم،گاهی بزرگی اعداد دیگر کشورها آنچنان چشم هایمان را پر کرد که دردهای مردمان سرزمینمان را کوچک دیدیم…

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از سرزمین خبر؛ زمین از عمق ۱۰کیلومتریش لرزید و ما از عمیق ترین لایه های وجودمان. فقط آذربایجان نبود که لرزید اینجا دست ودلی نبود که نلرزد.

چون  همیشه که بیم این سست بنیانی بنا ها جانمان را می لرزاند تا هر زمین لرزه  ای  قاصد شوم ویرانی و مرگ شود برایمان  این بار نیز شنیدن بزرگی زلزله تابمان را بی تاب کرد.

تنمان لرزید از اینکه باز هم بیشتر قربانیان روستاییان بودند.همان هایی که صداهایشان آن قدر بلند نیست تا هوشیاریمان را برگردانند.

تنمان لرزید وقتی خواندیم در زادگاه «سردار ملی»؛ورزقان،شهری با ۳۵۴۹نفر جمعیت،درمانگاهش تنها با دو پزشک عمومی آخرین پناه زلزله زدگان است.تنمان لرزید وقتی نماینده مردمان صبور این شهر گفت:« متاسفانه شهرستان ورزقان بیمارستان ندارد و هنوز بیمارستان در حال ساخت آن به بهره برداری نرسیده»کسی چه می داند شاید آن روزها که مردم ورزقان الله‌وردی دهقانی را راهی بهارستان کردند در گوشش نجوا کرده بودند:«بیمارستان»اما حالا نجوای آن ها سیلی محکمی شد بر صورتمان.

اشک هایمان را ریخته ایم ودعاهایمان را هم به آسمان فرستاده ایم اما نامه سوالاتمان را به پای کدام  کبوترو کدامین سو روانه کنیم ؟

تاسفی  هم به حال خودمان که آنقدر در روزمرگی های خود غره ایم که  بسیاری شب را آسوده بر بالین گذاشتیم بی آنکه حتی خبر دار شده باشیم هم وطنی امشب آواره شد!

زلزله آمد اما غمش نمی رود نه غم زلزله نه غم سنگینی که به یادمان می آورد گاهی در میان ارزش های خبری گم شده بودیم،گاهی بزرگی اعداد دیگر کشورها آنچنان چشم هایمان را پر کرد که دردهای مردمان سرزمینمان را کوچک دیدیم…

شاید برخی همکارانمان از اینکه خبری از خبر عزای عمومی در خبرها نیست نوشته باشند اما ما به دل فریاد می کنیم که حتی اگر عزای رسمی نباشد آن روز که خانه های گلین صدها هم وطن گورشان شده است …آن روز که در گوشه ای از این خاک همسایه ای آشیان از دست داده ، روزماتم ماست…

ما سرزمینْ خبری ها ،این نوشته کوتاه را با اشک راهی اردبیل و آذربایجان میکنیم تا شاید به دستتان برسد  و اندک بضاعتمان که همانا رساندن صدایتان به گوش آنهایی است که گوششان گاه به سنگینی خواب بی جانان است را تسلی بر زخمهایتان ببینید و   جوابی هم به سلامت باز گردد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.