تسلیت مراجع و مقامات به مناسبت ارتحال آیت الله تهرانی

۱۳م دیماه ،

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت الله مکارم از مراجع تقلید در پیامی  با ابراز تاثر شدید از فقدان اسفناک عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ مجتبی تهرانی( قدس سره) از آن مرحوم به عنوان عالمی بزرگ که در طول عمر پر برکت خود خدمات فراوانی به جهان اسلام و عالم تشیع کرد و همواره منادی اخلاق و تقوا بود یاد کرد و این ضایعه را به جامعه روحانیت و شیعیان اهل بیت(علیهم السلام) و به ویژه به خاندان محترم ایشان تسلیت گفت.

آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید قم در پیامی رحلت عالم ربانی آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی را تسلیت گفت .
آیت الله صافی گلپایگانی در این پیام، آن عالم بزرگوار را از مفاخر حوزه‌ علمیه قم و استاد و مربی اخلاق دانسته و  این ضایعه دردناک را به حضرات علمای اعلام ، حوزه‌ علمیه تهران و برادر بزرگوارشان آیت الله حاج آقا مرتضی تهرانی تسلیت گفته است.
در پیام آیت الله صافی گلپایگانی آمده است ، آن عالم بزرگوار از مفاخر حوزه‌ علمیه قم بودند و سال‌ها در حوزه علمیه تهران کرسی تدریس دروس خارج را برعهده‌ داشتند و طلاب فاضل و عالی از ایشان استفاده‌‌های فراوان ‌نمود‌ند و از طرفی استاد و مربی اخلاق برای نفوس مستعده‌ و جوانان متدین بوده و سال‌ها در نشر و ترویج معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام بسیار موفق بودند .

 

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت حضرت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، مرجع عالیقدر شیعه و استاد برجسته اخلاق را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: ارتحال حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی، مرجع عالیقدر شیعه و استاد برجسته اخلاق پس از مدتها تحمل رنج و بیماری، ضایعه‌ای بزرگ برای عالم شیعه و سبب تأسف و تأثر گردید.

در ادامه این پیام آمده است ،‌اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تعزیت و تسلیت این مصیبت به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج)، ‌مقام معظم رهبری، مراجع عظام ، حوزه های علمیه سراسر کشور، ملت شریف ایران و بیت معزز و مکرم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی، برای روح بلند آن عالم ربانی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان و شاگردان وی صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران در گذشت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی از مرجع عالیقدر شیعه را تسلیت گفت.
در پیام آیت الله مهدوی کنی آمده است ، در آستانه اربعین ابی‌عبدالله الحسین علیه السلام، رحلت جناب آیت‌الله حاج شیخ مجتبی تهرانی (ره) را به ساحت مقدس ولی‌الله‌الاعظم عجل الله فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه شیعه خصوصاً قم و تهران، شاگردان آن فقیه عالیقدر و بیت شریف و اخوی معظمشان جناب آیت‌الله حاج شیخ مرتضی تهرانی تسلیت گفته و از عموم مؤمنین برای شرکت در تشییع جنازه این عالم ربانی از مدرسه عالی شهید مطهری در روز اربعین دعوت به عمل می آید.

 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.