تسویه بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی پیمانکاران تا پایان سال

۱۹ام بهمن ،

zohrevand (8 of 19).jpg

معاون وزیر راه و شهرسازی از بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران خبر داد که تا پایان سال تسویه می‌شود.

احمد صادقی – مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور – در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با توجه به اینکه این شرکت در تمام روز‌های سال در حال اجرای پروژه به صورت مشترک با پیمانکاران است، همواره بدهی به پیمانکاران را دارد که در جریان ساخت و پایان‌ یافتن پروژه‌ها مقدار آن مشخص شده و باید تسویه شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ میلیارد تومان کل بدهی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور به پیمانکاران است.

صادقی اعلام کرد: رقم بدهی بیش از این بود که طی ماه‌های اخیر بیشتر آن از محل فروش اوراق مشارکت و سهام شرکت‌های دولتی پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور خاطر نشان کرد: بودجه‌ی شرکت ۶۳۰۰ میلیارد تومان و از محل تملک دارایی و فروش اوراق مشارکت به دست می‌آید. رقم بدهی به پیمانکاران در مقایسه با بودجه بسیار اندک است و این یعنی می‌توان تا پایان سال تمام بدهی پیمانکاران را تسویه کرد.

وی با اشاره به عملیات تکمیل بزرگراه تهران – رود‌هن – فیروزکوه – قائمشهر – ساری اظهار کرد: این مسیر، بزرگراه اصلی در شمال کشور خواهد بود.

صادقی دربارهٔ‌ی میزان پیشرفت ساخت این بزرگراه گفت: در حال حاضر از پل سفید تا قائمشهر عملیات اجرایی تکمیل بزرگراه در قالب پنج قطعه با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور یادآور شد: شش میلیارد تومان مطالبات پیمانکار در این پروژه است که پرداخت خواهیم کرد و امیدواریم بزرگراه تهران – رودهن – فیروزکوه – قائمشهر – ساری تا پیش از پایان دولت دهم تکمیل و بهره‌برداری شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.