تشخیص مواد غذایی سالم و باکیفیت


تشخیص مواد غذایی سالم و باکیفیت

۱۲:۴۷ (چهارشنبه ۲۴ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

آیا می دانید چگونه می توان مواد غذایی پروتئینی سالم و با کیفیت را تشخیص داد ؟

گوشت تازه باید سفت و به رنگ صورتی مایل به قرمز باشد و طعم و بوی بدی نداشته باشد گوشت گوساله و گاو نسبت به گوشت گوسفند سفت تر و رنگ آن سرخ تر است گوشت بره و گوساله و گاو نسبت به گوشت گوسفند سفت تر و رنگ آن سرخ تر است . گوشت بره وگوساله جوان نیز ترد و خوشمزه است .

مرغ : مرغ تازه بوی بدی نمی دهد ، رنگ آن صورتی کم رنگ است و گوشت آن نیزسفت است اگر گوشت مرغ به رنگ سفید باشد تازه نیست و آن را زیاد از حد درون آب گذاشته اند .

ماهی : ماهی تازه دارای بوی طبیعی است . پولک ماهی تازه براق ، درخشان و محکم به پوست آن چسبیده است . داخل گوشت ماهی سرخ یا صورتی است . اگر گوشت ماهی سفید یا خاکستری بود فاسد است .

شکم ماهی تازه سفت و کشیده است ، شکم شل و ورم کرده نشانه ی ماندگی است . چشم ماهی تازه برجسته و درخشان است ، فرورفتگی و تاری چشم ماهی دلیل برآن است که ماهی یخ زده بوده و تازه یخ آن باز شده . ماهی فاسد متورم است و اگر آن را داخل آب بیاندازید روی آب شناور می شود .

میگو : گوشت میگوی تازه سفت و سفید بارگه های صورتی است . بوی دریا را دارد و انسان از بوی آن ناراحت نمی شود گوشت میگو نباید زیاد نرم باشد و رود متلاشی شود مصرف این گونه میگو ها موجب مسمومیت می شود .


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.