تشخیص فوری کرونا با یک تست ۲ پوندی

یک پژوهشگر انگلیسی اخیرا ادعا کرده کیت آزمایشی برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ توسعه داده است که هزینه آن تنها دو پوند است و در عرض پنج دقیقه افراد می‌توانند از نتیجه تست خود آگاه شوند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، پروفسور “مانش سینگ”(Maneesh Singh) مدیر شرکت “بایوسل آنالیتیکس”(Biocel Analytics) اخیرا ادعا کرده توانسته کیت آزمایشی برای تشخیص بیماری کووید-۱۹ توسعه دهد که نه تنها قیمت آن پایین است بلکه در عرض پنج دقیقه نیز نتیجه تست مشخص می‌شود.

در حال حاضر بیماران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا باید ۴۸ ساعت منتظر نتیجه آزمایش خود بمانند که در برخی موارد حتی اعلام شده افراد مدت زمان بیشتری نیز برای مشاهده نتیجه آزمایش خود منتظر مانده اند.

باشیوع ویروس کرونا در سراسر جهان دانشمندان به طور مداوم در حال تلاش و کوشش برای یافتن درمانی برای این بیماری هستند و در این میان نیز برخی شرکت‌های پزشکی کیت‌های آزمایشی توسعه داده‌اند که به ادعای آنها توسط آنها می‌توان زودتر از ۴۸ ساعت نتیجه ابتلای هر فرد به بیماری کووید-۱۹ را دریافت. حال مدیر این شرکت انگلیسی ادعا کرده که تست آزمایشی مقرون به صرفه‌ای توسعه داده است که در عرض ۵ دقیقه می‌تواند نتیجه را نشان دهد.

روش آزمایشی وی به این صورت است که ابتدا از بزاق دهان هر فرد نمونه برداری می‌شود و آن نمونه بر روی ابزار سواب قرار می‌گیرد و سپس در آزمایشگاه در داخل یک دستگاه مجهز به نور مادون قرمز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در داخل دستگاه، نور مادون قرمز از طریق یک الماس آزمایشگاهی که نور مادون قرمز را در داخل نمونه منعکس می‌کند، منتقل می‌شود و موجی را ایجاد می‌کند که با نمونه در تعامل است و یک طیف منحصربفرد همانند “اثر انگشت” ایجاد می‌کند که نتیجه مثبت یا منفی را نشان می‌دهد.

برای به دست آوردن این نتیجه، داده‌های “اثر انگشتی” باید از طریق الگوریتمی که توسط پروفسور سینگ و تیم وی توسعه داده شده، داخل دستگاه قرار داده شوند تا مشخص شود کدام نمونه‌ها آلوده و کدامها نیستند.

همه این‌ها در حالی است که هفته گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا یک دستگاه تشخیص بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ را که یک آزمایشگاه فشرده در یک دستگاه است و قادر است کروناویروس جدید را در عرض پنج دقیقه تشخیص دهد، تایید کرد و شرکت “ابوت”(Abbott) مجوز استفاده اضطراری را برای دستگاه جدید خود که در واقع یک آزمایشگاه فشرده شده در یک جعبه است، دریافت کرد. این دستگاه می‌تواند در عرض پنج دقیقه وجود کروناویروس جدید را تشخیص دهد و طی ۱۳ دقیقه نتایج کاملاً واضحی ارائه دهد. اکنون نیز شرکت ابوت در حال تجاری سازی دستگاه خود در سراسر ایالات متحده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.