تشدید برخورد با روزه‌خواری و بدحجابی در ماه رمضان

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم خواستار طرح تشدید برخورد با روزه خواری در انظار عمومی و همچنین مبارزه با مظاهر بدحجابی در ماه مبارک رمضان شد.

” حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر ” در گفتگو با خبرنگار حقوقی‌ قضایی ممتاز نیوز، با اشاره به فرا رسیدن ماه رمضان، اظهار داشت: روزه‌خواری در انظار عمومی در ماه رمضان فسق، گناه و هتک حرمت است لذا در شرع مقدس برای این عمل، مجازات و تنبیه در نظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: نیروی انتظامی نیز اعلام کرده است در صورت شناسایی هرگونه مورد ناهنجاری، فرد را دستگیر و به محاکم قضایی تحویل می‌دهد، البته ما امیدورایم زبان موعظه اثرگذار باشد و نیازی به برخوردهای قانونی احساس نشود.
 
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس هشتم با اشاره به موضوع بدحجابی در ماه مبارک نیز گفت: قانون مجازات اسلامی حبس و جزای نقدی را برای این قبیل اشخاص در نظر گرفته است اما متاسفانه این قانون به طور واقعی در کشور پیاده نشد.
 
حجت‌الاسلام رهبر افزود: اگر از ابتدا برخورد جدی و قاطع با این معضل فرهنگی به نوعی که بازتاب نامطلوبی نداشته باشد، انجام و مجازات‌های مقررشده اجرا می‌شد این مسئله اینقدر توسعه پیدا نمی‌کرد.
 
عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم در پایان خواستار طرح تشدید برخورد با روزه‌خواری در انظار عمومی و همچنین مبارزه با مظاهر بدحجابی در ماه مبارک رمضان شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.