تشریح آخرین جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۲ / دستور ویژه لاریجانی برای پیگیری این لایحه

اردیبهشت ۱۴۰۳

جعفر قادری رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به آخرین جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۲ به خبرنگار پارلمانی ممتاز نیوز، گفت: بررسی لایحه اصلاحیه دولت در دستور کار این کمیته قرار گرفته است.  
 
وی افزود: اولین جلسه بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه روز سه‌شنبه هفته پیش در کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه بودجه برگزار شد و روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری نیز از ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۳۰ صبح این کمیته نشست به منظور بررسی لایحه مذکور برگزار خواهد کرد.  
 
قادری ادامه داد: کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات نیز عصر روز سه‌شنبه هفته جاری نیز بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۲ را در دستور کار خواهند داشت.  
 
وی اظهار داشت: جلسه دیگر نیز به منظور بررسی موانع تحقق بودجه سال جاری ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه (۸ مهر) در کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات برگزار خواهد شد.  
 
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات افزود: در همین راستا جلسه‌ای نیز برای هماهنگی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، محمدرضا باهنر نائب رئیس اول مجلس و تعدادی از اعضای کمیسیون‌های برنامه بودجه و محاسبات و کمیسیون اقتصادی روز چهارشنبه هفته قبل برگزار شد.  
 
قادری تصریح کرد: در این جلسه راجع به کلیات بودجه و هماهنگی‌های مجلس و دولت برای بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه و تاکید بر بررسی سریع‌تر این لایحه اشاره شد.  
 
وی افزود: در اولین فرصت لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۲ در کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات بررسی و به صحن علنی ارجاع خواهد شد.  
 
قادری در ادامه تصریح کرد: بررسی اصلاح قانون بودجه تا هفته سوم کاری نمایندگان به پایان می‌رسد و پس از سرکشی یک هفتگی نمایندگان به حوزه انتخابیه در صحن علنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  
 
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات در ادامه به برخی اصلاحات لایحه اصلاح قانون بودجه که از سوی دولت تنظیم شده است اشاره کرد و گفت: دولت رقم ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی قابل بودجه را به ۱۵۴ هزار میلیارد تومان کاهش داده است.  
 
قادری تصریح کرد: البته نمایندگان در خصوص برخی کاهش‌ها حرف دارند از جمله کاهش انتشار یافتن اوراق مشارکت از ۵ هزار میلیارد تومان به یک و نیم هزار میلیارد تومان که دولت پیشنهاد داده است.
 
وی گفت: در شرایط فعلی دولت باید به گونه‌ای اقدام کند که امکان انتشار یافتن بیشتر اوراق مشارکت وجود داشته باشد نه این که سقف را کاهش دهیم.  
 
قادری گفت: هم چنین در خصوص واگذاری‌های غیرنقدی از ۷ هزار میلیارد تومان به ۵ هزار میلیارد تومان که دولت پیشنهاد کاهش داده است بحث‌هایی مطرح است.  
 
سخنگوی ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل۴۴ ادامه داد: مجلس در خصوص اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها نیز مسئولیتی دارد و معتقد است چرا دولت مصوبه مجلس را اجرا نمی‌کند.
 
نماینده شیراز در پایان گفت: تمام سعی خود را خواهیم کرد تا لایحه اصلاح قانون بودجه هرچه سریعتر به پایان برسد.  
 
این در حالی است یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از دستور ویژه رئیس‌مجلس برای بررسی سریع لایحه اصلاح قانون بودجه ۹۲ خبر داد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.