تشریح برنامه های اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی در سال جاری

۳۱فروردین۱۳،

معاون هماهنگی و برنامه ریزی اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی گفت: برنامه های این اداره کل به منظور پشتیبانی علمی و پژوهشی برنامه های سایر ادارات کل و سازمان های حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی طراحی شده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  رضا فاتح با بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه های اداره کل مطالعات در خصوص سایر ادارات کل معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در۷حوزه که شامل ” انجام پ‍ژوهش های کاربردی” ، “سنجش اثربخشی برنامه ها” ، “تالیف و ترجمه کتب مورد نیاز” ، “حمایت و خریداری پژوهش های کاربردی دانشجویی” ، “برگزاری شورای علمی –پژوهشی” ، “برگزاری نشست های علمی و تخصصی” و اجرای نظرسنجی های فرامنطقه ای” است که هر یک از آنها متناسب با برنامه های ادارات کل اجرایی می شوند.
 
وی ادامه داد: به منظور بررسی میزان رضایت شهروندان از برنامه ها و عملکرد حوزه های مختلف شهرداری تهران، تعداد ۲۲ عنوان نظرسنجی در دستور کار این اداره کل قرار داد که در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، شهرسازی و معماری، زیباسازی و … با هماهنگی معاونت ها و سازمان های مختلف اجرایی می گردد.
 
معاون اداره کل مطالعات گفت در حوزه ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی (اتاف) پروژه های شهری، همانند سالهای قبل پروژه ها در سطح مناطق اجرا می گردد و هر منطقه با توجه به پروژه های در دست اقدام خود با نظارت اداره کل برای آنها طرح های اتاف را تعریف می نماید و ما در انتخاب عناوین، اجرای پروژه ها و تایید نهایی آنها نظارت کامل را به انجام می رسانیم.
 
فاتح با بیان اینکه از دیگر فعالیت های این حوزه اجرای سامانه هوشمند آموزش مجریان، ناظرین و طرح های اتاف، برگزاری نشست ها و جلسات شورای علمی اتاف و “ارزیابی فرآیندها، فعالیت ها، نتایج و کاربست های مرتبط با اتاف در شهرداری تهران ” است، افزود: در حوزه مرکز رصد نوسانات اجتماعی و فرهنگی فعالیت های این اداره کل شامل “به روز رسانی وجمع آوری اطلاعات” ، “پردازش اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی درقالب نیمرخ های اجتماعی شامل روند پژوهشی وتهیه ۱۰ عنوان گزارش در این خصوص” ، ” توسعه و تجهیز نرم افزاری  پایگاه داده های اجتماعی و فرهنگی” و ” انتشار یافتن ۲ گاهنامه تخصصی” است.
 
وی ادامه داد: در حوزه پژوهش های محلی تهیه نیمرخ های محلی ، برگزاری هم اندیشی های محله ای و تهیه کاربست آنها از برنامه های دیگر است که توسط پژوهشگران محلات در سطح محلات و با نظارت اداره کل مطالعات شهرداری تهران اجرایی می گردد.
 
فاتح افزود: در حوزه خدمات علمی و پژوهشی برگزاری دو همایش علمی با عنوان “شهر و زندگی روزمره” و “تحولات سبک زندگی در ایران” در دستور قرار دارد. همچنین چاپ کتب و انتشار یافتن آثارپژوهشی، برگزاری نمایشگاه های تخصصی، به روزرسانی و تجهیز کتابخانه تخصصی  حوزه اجتماعی وفرهنگی، برگزاری کارگاه آموزشی ارزیابی و پیوست اجتماعی ویژه پژوهشگران و برگزاری کارگاه آموزشی پژوهشگران محله از دیگر برنامه های حوزه خدمات علمی و پژوهشی اداره کل مطالعات است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.