تشکیل شورای‌عالی وضعیت برگزاری انتخابات را بهبود می‌بخشد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: طرح تشکیل شورای‌عالی انتخابات در مجلس هشتم نیز مطرح شده بود، اما به دلیل نزدیکی به انتخابات نهمین دوره مجلس و مخالفت‌هایی که با آن صورت گرفت، این طرح بلاتکلیف ماند.

علی عباسپور در گفتگو با خبرنگار احزابممتازنیوز، درباره تشکیل شورای‌عالی انتخابات گفت: در مجلس هشتم نیز چنین طرحی مطرح شده بود که بواسطه آن انتخابات زیر نظر شورای‌عالی برگزار شود اما به دلیل نزدیکی به انتخابات نهمین دوره مجلس و مخالفت‌هایی که با آن صورت گرفت، در نهایت این طرح بلاتکلیف باقی‌ماند.

عضو حزب موتلفه اسلامی ادامه داد:‌ تشکیل شورای‌عالی انتخابات طرح مناسبی است و وضعیت برگزاری انتخابات را بهبود می‌بخشد.

وی با بیان اینکه ممکن است حملاتی به جناح برگزار کننده انتخابات انجام شود و طرح مذکور این موارد را از بین می‌برد، خاطر نشان کرد: البته در دورانی که جناح راست در قدرت بود و انتخابات را برگزار می‌کرد، جناح چپ پیروز شد و در هنگامی که جناح چپ مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده داشت، جناح راست پیروز شد که این نشان دهنده  سالم بودن انتخابات در کشورمان است.

لازم به ذکر است که شورای‌عالی انتخابات مرکب از نمایندگان سه قوه است که دبیر ستاد انتخابات کشور را تعیین می‌کند و سیاستگذاری در اجرای انتخابات را بر عهده خواهد داشت و دولت نیز این طرح را خلاف قانون اساسی دانست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.