تشکیل کارگروه برای انتزاع ری ازتهران

جام جم آنلاین: نماینده تهران در مجلس از تشکیل کارگروه برای انتزاع ری از تهران خبر داد و گفت: این کار گروه متشکل از سه نماینده تهران، یکی از مسئولین استانداری، یک نفر از وزارت کشور و یکی از مسئولین شهرداری تهران خواهد بود.

لاله افتخاری امروز پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به جلسه دیروز مجمع نمایندگان تهران گفت: در این جلسه مرتضی تمدن استاندار تهران، سید صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران حضور داشتند. البته محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز در این جلسه دعوت شده بود که وی حضور نیافت.

«در این جلسه در خصوص تفکیک و انتزاع ری از تهران مباحث زیادی مطرح و مقرر شد تا کمیته و یا کارگروهی در همین ارتباط تشکیل و این موضوع را پیگیری کند».

وی افزود: قرار است تا این کمیته اسناد و مدارک موجود از قبیل مصوبه مجلس در خصوص تقسیمات کشوری، طرح جامع شهر تهران و فواید و مضرات این موضوع را بررسی کرده و نظر کارشناسی در این ارتباط ارائه کند.

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: در جلسه دیروز همه حاضران تاکید داشتند که آنچه مورد مصلحت مردم ری است، باید انجام شود.

افتخاری تصریح کرد: در صورت تفکیک ری از شهر تهران، این شهرستان از نظر شورای شهر و شهرداری مستقل می‌شود اما از نظر انتخابات مجلس تفکیکی صورت نمی‌گیرد و تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر همچنان دارای یک حوزه انتخابیه خواهند بود.

وی اضافه کرد: این کمیته بزودی کار خود را آغاز می کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.