تشکیل یک قاعده ثابت در تبدیل مجازات‌ حبس iبه مجازات جایگزین

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

صادقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان نمود

یک حقوقدان گفت: تبدیل مجازات حبس iبه مجازات‌های جایگزین باید iبه یک قاعده ثابت تبدیل شده و و از لحاظ حقوقی تحدید مجازتهای حبس، سبب کاهش جرایم در سطح جامعه می‌شود.

محمود صادقی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره iبه صدور بخشنامه‌ رئیس قوه قضائیه در تبدیل مجازات حبس کمتر از ۶ ماه iبه تعلیق اجرای مجازات، جزای نقدی متناسب و یا مجازات تعزیری و اجتماعی دیگری iبه محاکم کیفری اظهار داشت: هدف از صدور این بخشنامه حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه این طرح از افزایش ورود اشخاص iبه زندان جلوگیری می‌کند، گفت: این امر مانع بسیاری از جرایم دیگر دارای آثار منفی موجود در زندان می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره iبه اینکه این قانون نباید اطمینان متهم را برای تکرار جرم جلب کند، تصریح کرد: قانون تبدیل حبس کمتر از ۳ ماه iبه حداقل جریمه نقدی و بخشنامه تبدیل حبس کمتر از ۶ ماه iبه مجازات‌های جایگزین باید بر اساس نظر قاضی و متناسب با وضعیت متهم باشد.

صادقی تاکید کرد: تبدیل مجازات حبس iبه مجازات‌های جایگزین باید iبه یک قاعده ثابت تبدیل شده و و از لحاظ حقوقی تحدید مجازاتهای حبس، سبب کاهش جرایم در سطح جامعه می‌شود.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: تبدیل مجازات حبس iبه مجازات‌های بازدارنده و تخفیف یا تعلیق مجازات، یکی‌ از راهکارهای اصلی کاهش تعداد اشخاصی است که iبه مجازات سالب‌ آزادی محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.