تشکیل امت واحد اسلامی نیازمند ایجاد حوزه های مشترک است

آیت الله ‘محسن اراکی’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا افزود:‌ برای تحقق وحدت و یکپارچگی جهان اسلام نیازمند کار و فعالیت مشترک هستیم تا در پرتو دیپلماسی وحدت اسلامی، امت واحد اسلامی را در مقابل زورگویان و مستکبران پایه گذاری کنیم.

وی ادامه داد: این کار مشترک می تواند در عرصه های مختلف فرهنگ، اقتصاد، فعالیت های اجتماعی و سیاسی ما را به اهداف مدنظر نزدیک کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توضیح داد: برنامه دیگری که برای دستیابی به امت واحد اسلامی ضروری و لازم است، همانا ایجاد زمینه های فهم و تعارف مشترک است به این معنا که باید زمینه ای فراهم شود تا مذاهب اسلامی، گروه های اسلامی اقوام و ملت ها بیشتر همدیگر را بشناسند و با هم آشنا شوند.

اراکی یادآورشد:اگر جامعه اسلامی بیشتر با هم آشنا شوند زمینه نزدیکی و تقارب فراهم می شود چرا که علت بسیاری از این دوری ها در نتیجه نا آشنایی هاست.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: دشمن سعی دارد با ایجاد یک فضای تیره در بین اقوام، فرق و مذاهب زمینه نزدیکی مذاهب با یکدیگر را از بین ببرد که البته ما باید با ایجاد فضای تفاهم و فهم و شناخت یکدیگر این توطئه ها را خنثی کنیم.

این مقام مسوول در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شناخت دشمن مشترک و موضع گیری مشترک را از دیگر برنامه ها برای تحقق امت واحد اسلامی عنوان کرد وگفت: سرنوشت

جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی تفکیک پذیر نیست و اگر ما چالش ها و تهدیدهای مشترک بین مذاهب و فرقه های مختلف را شناخته و دریابیم که صدمه به یک بخش از جامعه اسلامی در حقیقت به سراسر جهان اسلام ضربه می زند آن هنگام هدف واحدی را دنبال خواهیم کرد.

فراهنگ** ۱۸۸۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۱۳۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.