تشکیل صندوق خیریه ایرانیان آفریقای جنوبی

پرتوریا / واحد مرکزی خبر ۹۱/۳/۲۸

صندوق خیریه بعثت به همت گروهی از ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی در آستانه عید سعید مبعث تشکیل شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر از پرتوریا ، در جلسه ای که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی و گروهی از ایرانیان مقیم این کشور در شهر ژوهانسبورگ برگزارشد ، صندوق خیریه بعثت با مشارکت ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی برای سامان دادن به امور خیریه در این کشور تاسیس شد.
لزوم همکاری و همیاری ایرانیان در امور خیریه ، کمک به رفع مشکلات برخی ایرانیان و شیعیان مقیم آفریقای جنوبی و ساماندهی برخی کمک های اهدایی ایرانیان از اهداف تاسیس این صندوق اعلام شده است.
در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد که زمینه های برگزاری نشست سراسری ایرانیان برای تشکیل کانون ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی نیز فراهم شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی در این جلسه با تقدیر از تلاش های خیرخواهانه ایرانیان مقیم آفریقای جنوبی ، از آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برای کمک به این اقدامات سخن گفت.
محمد فرجی همچنین با تاکید بر لزوم فراهم کردن مکانی ویژه برای فعالیت های مذهبی و فرهنگی ایرانیان مقیم شهر ژوهانسبورگ ، خواستار مشارکت همه ایرانیان دراین زمینه شد.
شمار ایرانیان در آفریقای جنوبی بر اساس آمارهای غیر رسمی بالغ بر هزار نفر می شود که اکثر آنها در شهر ژوهانسبورگ اقامت دارند و شغل اکثر آنها نیز بازرگانی بخصوص در زمینه تجارت فرش است.
۲۶۲

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.