تشکیل ۵ هزار حلقه علمی در دانشگاه‌های کشور

تشکیل ۵ هزار حلقه علمی در دانشگاه‌های کشور

رییس بسیج اساتید دانشگاه های کشور از تشکیل ۹۳۴حلقه علمی در دانشگاه های کشور خبر داد.
سهراب صلاحی امروز در اجلاس سالانه بسیج اساتید دانشگاه های کشور در مشهد توجه به ایجاد حلقه های علمی در دانشگاه ها را مهم دانست و گفت : هدف بسیج اساتید ایجاد حدود ۵۰۰۰حلقه علمی دانشگاه ها در آینده است .
رییس بسیج اساتید کشور توجه به موضوع بیداری اسلامی را یکی از وظایف مهم و کلیدی بسیج اساتید دانست و گفت : بسیج اساتید اقداماتی را در سطح جهان اسلام با رویکرد بیداری اسلامی در نظر گرفته است .
وی از برگزاری ۲ همایش بین المللی در بیروت و تهران در ارتباط با بیداری اسلامی خبر داد و افزود : در پاییز امسال همایشی را با حضور اساتیدی از ایران و جهان اسلام در لبنان و شهر بیروت برگزار خواهیم کرد .
وی به حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر در همایش تهران اشاره کرد و گفت : در این همایش ها موضوعاتی مانند بومی سازی نظریه مردم سالاری دینی ، تاثیرگذاری بیشتر جهان اسلام در نظام آتی بین الملل در بین دانشمندان ایران و جهان اسلام به بحث گذاشته می‌شود .
رییس بسیج اساتید کشور برنامه مهم دیگر بسیج اساتید را برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای جهاد علمی دانست و افزود : کنگره شهدای جهاد علمی به ۲ حوزه هنری و علمی توجه وی‍ژه ای دارد .
وی افزود : در بحث مسائل هنر این کنگره از هنرمندان جهان اسلام برای بحث و تبادل نظر دعوت می کند و در حوزه علمی رونمائی از پنج کتاب شهدای جهاد علمی کشور مانند علمی محمدی ، رضایی ن‍ژاد از دیگر اقدامات است .
صلاحی از اختصاص بودجه ای برای ایجاد ۱۲۰ کانون فرهنگی و پ‍ژوهشی بسیج اساتید در دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت : در قبال مسائل دانشگاه ها باید شناخت منطقی و علمی داشته باشیم .
وی ایجاد حلقه های صالحین را یکی از موضوعات مهم بسیج عنوان کرد و افزود : حدود ۸۰ درصد از اعضای بسیج اساتید در حلقه‌های صالحین حضور دارند.
اجلاس سالانه بسیج اساتید کشور از امروز با هدف بررسی مسایل مختلف سیاسی،اجتماعی و تبیین نقش بسیج اساتید در تحقق مطالبات ولی امر مسلمین در مشهد آغاز به کار کرد.
سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران،سردارنقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ،حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و دکتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و بیش از ۱۰۰۰ نفر از اساتید بسیجی کشور از میهمانان این همایش هستند .
اجلاس سالانه بسیج اساتید کشور به مدت سه روز در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برپاست.

حلقه علمی

 

دانشگاه‌های کشور


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.