تشکیل دولت انتقالی سوریه درقطر فاقد هر گونه ارزش سیاسی و حقوقی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تشکیل دولت انتقالی سوریه در قطر گفت:این اقدام صرفا برای بازسازی روانی معارضین شکست خورده سوریه بوده و فاقد هر گونه ارزش سیاسی است.

علاء الدین بروجردی نماینده بروجرد در پی تشکیل دولت انتقالی سوریه در قطر به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این گونه تصمیمات فاقد هرگونه ارزش سیاسی بوده و صرفا برای روحیه دادن به معارضینی است که با سرمایه‌گذاری‌‌های میلیاردی قطر با شکست مواجه شده‌اند.
وی افزود: آمریکا طرح‌های مربوط به خاورمیانه را از طریق عوامل دست نشانده‌اش در منطقه اجرا می‌کند بنابراین قطر در این جهت اقدام به تشکیل دولت انتقالی سوریه نموده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بحران سوریه راه حل نظامی ندارد خاطرنشان نمود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است تفاهم معارضین و مخالفین دولت سوریه با حاکمیت این کشور بهترین راه حل سیاسی به شمار می‌رود.

وی افزود: همچنین ایران معتقد است باید همهیت ارضی سوریه به رسمیت شناخته شده و سازمان ملل و همهی کشورهای همسایه در جهت حل بحران این کشور کمک نمایند.

بروجردی اظهار داشت: هرگونه تغییر سیاسی سوریه باید در یک شرایط کاملا دموکراسی و براساس یک انتخابات آزاد بعد از ریاست جمهوری بشار اسد صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید نمود تصمیم‌های روی کاغذ قطر ارزشی نداشته و نیازی به ورود سازمان ملل در این موضوع نمی باش.
انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.