تشکیل ستاد اجرایی “انتخاب دانشجوی نمونه” در دانشگاه ارومیه

رییس دانشگاه ارومیه گفت: ثبت‌نام دانشجوی نمونه کشوری برای وزارتین بهداشت و علوم در سامانه خدمات آموزشی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، دکتر حسن صدقی در جمع خبرنگاران، افزود: دوره جدید ثبت‌نام از دانشجویان نمونه کشوری دانشگاه‌های وزارتین علوم و بهداشت در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم، از ۱۷ مهر ماه آغاز شده و تا دهم آبان ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: دانشجویانی که حداقل یک نیمسال تحصیلی را با معدل کل در هر یک از مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته (۱۶)، کارشناسی ارشد (۱۷)، دکتری حرفه‌ای (۱۶) و دکتری تخصصی (۱۷) و دکتری تخصصی بالینی (۱۵) گذرانده باشند، می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

رییس دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی، ویژگی‌های علمی و پژوهشی و شئون اجتماعی از معیارهای انتخاب دانشجویان نمونه است که ویژگی‌های فرهنگی اجتماعی شامل فعالیت‌های ایثارگری، قرآنی، اجتماعی – سیاسی، ورزشی، هنری و ادبی می‌باشد، رعایت ضوابط و مقررات، رفتار، اخلاق، مسئولیت‌پذیری و اعتقادات دینی و مذهبی نیز از مصداق‌های فعالیت‌های مربوط به شئون اجتماعی است.

وی ادامه داد: همچنین چاپ مقالات، تالیف کتاب، ترجمه و گردآوری کتاب، فعالیت‌های تحقیقاتی، اختراع، ابداع و نوآوری، تجاری سازی علم و … از معیارهای عملکرد علمی- پژوهشی دانشجویان در ارزیابی آنها می‌باشد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی “انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه/دانشکده به منظور بررسی و معرفی دانشجویان واجد شرایط متشکل از معاونان دانشجویی و فرهنگی، مدیر امور آموزشی، مدیران پژوهشی، امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و مدیر حراست به ریاست معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، افزود: پس از بررسی و ارزیابی؛ پرونده سه نفر اول در هر مقطع و گروه تخصصی که حداقل ۶۰ درصد امتیاز آیین‌نامه مربوطه را کسب کرده‌اند را به همراه لیست امتیاز کلیه دانشجویان شرکت کننده دانشگاه به وزارتخانه‌های متبوع ارسال می‌کند.

رییس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه ضمناً این ستاد در خصوص امتیاز بخش شئون دانشجویی تصمیم‌گیری می‌کند، اظهارکرد: دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم، اداره کل امور دانشجویان داخل مراجعه کرده و آیین‌نامه مربوطه را مطالعه کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.