تشکیل شورای دولت الکترونیکی استان البرز

۳۰ام بهمن ،

مدیر کل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات استان البرز گفت: شورای دولت الکترونیکی استان با ریاست استاندار تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد زرندی در همایش مدیران فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات استان البرز اعلام کرد که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان البرز از اعضای اصلی این شورا خواهد بود.

وی ادامه داد: بحث دیتاسنتر در اولویت‌های شورای دولت الکترونیکی استان قرار دارد که نیمه اول سال آینده مقدمات اجرای آن فراهم می‌شود.

زرندی ادامه داد: رگولاتوری در استان البرز بخش دیگری است که بخش خصوصی و بخش دولتی با تعامل بیش‌تر می‌توانند ضعف‌ها را از بین ببرند.

او در رابطه با دفاتر پیشخوان دولت اعلام کرد: از سال آینده سالیانه به‌طور منظم در تاریخ ۳۰ خرداد‌ماه و ۳۰ آذرماه با اعلام ظرفیت‌های خالی فراخوان می‌دهیم و متقاضیان به مدت دو ماه برای ثبت‌نام فرصت خواهند داشت.

محمد زرندی به اهمیت تعامل بخش خصوصی و بخش دولتی در امور فن‌آوری اطلاعات اشاره کرد و ادامه داد: بخش خصوصی در کنار بخش دولتی توانمندی بیشتری در انجام امور مربوط به فن‌اوری اطلاعات و ارتباطات استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: استان البرز از توان بومی برخوردارند که درصدد هستیم از آن در پروژه‌های استانی و ملی بهره بیش‌تری ببریم. مهم‌ترین موضوع در حوزه IT امنیت فضای تبادل اطلاعات است که شرکت‌های فعال در این زمینه می‌توانند در کنار بخش دولتی نقش موثری داشته باشند.

او بخش IT را بخشی با ظرفیت‌های بالا برای توسعه‌ی کشور دانست و افزود: بخش‌های مربوط به فن‌آوری اطلاعات از عواملی است که بر توسعه‌ی کشور تاثیر‌گذار خواهد بود، ولی باید به صورت تخصصی سیاست‌گذاری شود. طراحی موقعیت IT ایران نسبت به سایر کشور‌ها، میزان مشارکت بخش دولتی و خصوصی و نوع مشارکت آن دو از موضوعات تاثیر‌گذار در این سیاست‌گذاری است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.