تشکیل قرارگاه عاشورا در استان زنجان/برخورد با «قمه زنی»

۰۳م آذر ،

IMG_4846-1.jpg

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: نیروی انتظامی برای تحت پوشش قرار دادن برنامه‌های عزاداری و ارتقای امنیت مردم اقدام به تشکیل قرارگاه عاشورا کرده است.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، سرهنگ علیرضا صالحی در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب، اظهار کرد: بستر لازم برای برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان باید ایجاد شود و مردم با آرامش خیال در این برنامه‌ها حضور داشته باشند و در همین رابطه بیش از ۱۱۱۰ تیم عملیاتی برای تامین امنیت در سطوح مختلف اطلاعاتی، ترافیکی و شهری در آماده‌باش می باشند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده و دیدار با بازاریان، اصناف، هیات مذهبی، سازمان‌ها و دستگاه‌های مسؤول در حوزه عزاداری و فرهنگی و مساجد شرایط برای عزاداری مردم فراهم است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بزرگترین و قوی‌ترین پایگاه تامین امنیت شهر، قرارگاه مردمی است که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برای حفظ فضای آرام و امن استفاده کرد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم مردم نیز در این راستا هماهنگ با پلیس بوده و در برخورد با موارد مشکوک ماموران نیروی انتظامی را در جریان بگذارند.

فرمانده انتظامی استان زنجان یکی از رویکردهای اصلی این نهاد را برخورد با قمه‌زنی عنوان کرد و افزود: در طول سال‌های قبل، قبح این موضوع در زنجان به خوبی نهادینه شده است و مردم از عواقب فرهنگی آن مطلع می باشند و امیدواریم امسال شاهد چنین اقدامی نباشیم، چراکه دشمنان از چنین فرصت‌هایی برای ضربه زدن به پیکره نظام سوءاستفاده می‌کنند.

سرهنگ صالحی به بهره‌گیری از توان ۲۵۰۰ نفر از نیروهای مردمی به عنوان همیاران محرم برای پوشش کامل تامین امنیت استان در این روزها اشاره کرد و گفت: زنجان پرچم‌دار شور و شعور حسینی در کشور است و باید این عنوان با برگزاری برنامه‌های درخور شان برای همیشه در تاریخ ماندگار شود.

وی همچنین به اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روزهای هشتم تا یازدهم محرم اشاره کرد و یادآور شد: محدودیت‌های ترافیکی این روزها همچون سالهای قبل است و انتظار داریم مردم نیز با رعایت قوانین پلیس را در برقراری امنیت یاری کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.