تشکیل کارخانه مشترک خودروسازی “نم”

تشکیل کارخانه مشترک خودروسازی "نم"

تشکیل کارخانه مشترک خودروسازی “نم”

ممتازنیوز: یک اقتصاددان ضمن ارائه پیشنهاداتی برای استفاده از ظرفیت های بالقوه کشورهای عضوجنبش عدم تعهد، خواستار راه اندازی کارخانه مشترک خودروسازی “نم” بین این کشورها شد.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از مهر، بهنام در بیان ظرفیت های اقتصادی شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، اظهارداشت: این اجلاس بزرگترین فرصتی است که هم اکنون در تهران در اختیار کشورهای “جنوب – جنوب” قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه مهمترین هدف این اجلاس توسعه اقتصادی پایدار باشد، گفت: باید گفتمان سازی این جنبش را به سمت استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل اقتصادی کشورهای عضو سوق دهیم.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از نظر اقتصادی قدرتمند شوند به تبع از نظر سیاسی هم قدرتمند خواهند شد و می توانند به عنوان بازیگران کلیدی عرصه بین الملل قلمداد شوند به طوری که از نفوذ و سوء استفاده قدرت های بزرگ از منابعشان جلوگیری خواهند کرد.
وی در ادامه پیشنهاد کرد: به نظر می رسد با توجه به شرایط فعلی ایجاد یک بازار مشترک با ارائه تعرفه های ترجیحی، ایجاد صندوق مشترک سرمایه گذاری، ایجاد واحدهای تولیدی مشترک مانند راه اندازی کارخانه خودروسازی تحت عنوان خودروی “نم” وایجاد سازوکار بیمه ای، بانکی و بورسی مشترک در بین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ضروری به نظر می رسد.
ملکی با بیان اینکه درحدود ۵۷ درصد نفت جهان در کشورهای عضو جنبش عدم تعهد تولید می شود، گفت: کشورهای عضو این جنبش می توانند علاوه بر مبادلات تجاری غیرنفتی در زمینه مبادلات تجاری نفتی و همچنین حمل ونقل بین المللی نفت و گاز و.. نقش فعالی داشته باشند به طوری که قدرت چانه زنی خود را در مبادلات بین المللی انرژی افزایش دهند.
به گفته نویسنده کتاب های توسعه اقتصادی و اقتصاد ایران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در زمینه های بسیار زیاد متنوعی مانند تبادل پیشرفت های تکنولوژیک و همچنین صنعت گردشگری می توانند فعالیت کنند.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.