تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌های نفتی+ بیانیه ۲۲۰ نماینده مجلس در محکومیت تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین متن بیانیه به شرح زیر است:

اتحادیه اروپا در یک تصمیم سیاسی غیرمنطقی و غیرقانونی و خارج از مصوبات شورای امنیت سازمان ملل، خرید نفت ایران را تحریم و تصمیم گرفته است آن را عملی نماید.

ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن محکوم نمودن این اقدام خصمانه اتحادیه اروپا، مواضع ذیل را اعلام می‌نماییم:

۱-این تصمیم اتحادیه اروپا، دشمنی با ملت بزرگ ایران تلقی می‌شود و برای همیشه در حافظه تاریخی مردم ایران باقی خواهد ماند.

۲-نظام جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه حمایت ملت ایران در طول سه دهه گذشته ثابت نموده است که ضمن احترام به همه مقررات بین‌المللی، به هیچ وجه از حق قانونی و بین‌المللی خود نخواهد گذشت و زیر بار سیاست‌های سلطه‌جویانه قدرت‌های بزرگ نخواهد رفت.

۳-فناوری صلح‌آمیز هسته‌یی حق مسلم ملت ایران است و در ماده ۴ عهدنامه ان‌.‌پی‌.تی به وضوح این حق به کشورهای عضو داده شده است. بنابراین موضع اتحادیه اروپا در عدم استفاده جمهوری اسلامی ایران از این حق، مخالفت آشکار با مقررات بین‌المللی و مردود است.

۴-ملت بزرگ ایران بارها ثابت نموده‌اند که با اتکا به ذات اقدس الهی و بهره‌گیری از توانمندی‌های ملی، تحریم‌ها را به عنوان یک تهدید، به فرصت تبدیل می‌نمایند کاری که در سه دهه گذشته بارها آن را ثابت کرده‌اند.

۵-اتحادیه اروپا که امروز به شدت درگیر مشکلات اقتصادی خویش است بداند که اینگونه اقدامات خصمانه موجب می‌گردد که گرایش اقتصادی و تجاری بازرگانان و صاحبان صنایع ایران به سوی کشورهایی سوق می‌یابد که اقدامات خصمانه علیه ملت ایران را انجام نمی‌دهند و در این بازی،‌ بازنده‌ کشورهای غربی خواهند بود.

در پایان مجددا اقدام خصمانه تحریم نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا را محکوم می‌نماییم.

فارس هم در خبری نوشت:

در پی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه کشورمان قرار شده که کمیته‌ای مشترک میان دولت و مجلس برای مقابله با این تحریم‌ها تشکیل شود.

اعضای این کمیته متشکل از مسئولین وزارت نفت و اعضای کمیسیون انرژی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی هستند. احتمالا حدود ۳ یا ۴ نفر از کمیسیون امنیت ملی و همین تعداد نیز از کمیسیون انرژی مجلس عضو این کمیته خواهند بود.


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.