تشکیل کمیته ویژه ارزی در شورای پول و اعتبار

۲۵م دیماه ،

تشکیل کمیته ویژه ارزی در شورای پول و اعتبار | چاپ |
دوشنبه ۲۵ دی ساعت ۱۱:۴۴

بینا- عضو شورای پول و اعتبار از تشکیل کمیته ویژه حل مسائل ارزی در شورای پول و اعتبار با حضور بانکها و نمایندگان بخش خصوصی خبرداد و گفت: تاکنون ۱۵ مورد از مشکلات ارزی احصا شده که بند اول آن به تصویب رسیده و سایر بندها به بحث‌ها و تصمیم‌گیری‌های آتی موکول شده است.
محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در خصوص پیگیری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در رابطه با اصلاح بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر بازپرداخت وام‌های ارزی به نرخ ارز مبادله‌ای گفت: در سه جلسه اخیر شورای پول و اعتبار، موضوع تعهدات ارزی و بازپرداخت آن مطرح و تصمیم بر این شد که انواعی از مسائل و مشکلات ارزی موجود، احصا شود.
عضو شورای پول و اعتبار در پاسخ به سئوال مهر افزود: بر این اساس، قرار بر تشکیل کمیته‌ای ویژه حل مسائل ارزی در شورای پول و اعتبار شد تا در آن، بانکها و بخش خصوصی حضور موثر داشته و بررسی‌های لازم را صورت دهند.
وی تصریح کرد: بر این اساس، تاکنون ۱۵ مورد از مشکلات ارزی احصا شده که بند اول آن به تصویب رسیده و سایر بندها به بحث‌ها و تصمیم‌گیری‌های آتی موکول شده است.
نهاوندیان از اعلام مفاد بند اول که در شورای پول و اعتبار مصوب شده است، اجتناب کرد و اظهار داشت: نکته مهم در این میان تاکید بر این اصل بود که در مواردی که معامله نهایی شده و پرداخت‌ها صورت گرفته است، تعهدات متقابل از سوی بانکها و بانک مرکزی محترم شمرده شود .
به اعتقاد وی، اگر قرار باشد که اعتماد عمومی در فضای اقتصادی تقویت شود، باید معاملات قبلی را محترم شمرده و همگان به تعهدات پایبند باشند.
این عضو شورای پول و اعتبار اعلام کرد: در رابطه با یوزانس و ال‌سی گشایش شده که ۱۰۰ درصد پول آن برداشت شده و یا بخشی از آن برداشت شده، قرار است شورای پول و اعتبار تصمیم گیری کند.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.