تشکیل کنسرسیوم مقابله با ریزگردها

محیط زیست > آلودگی– درست یک روز پس از آنکه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از ارائه طرح جامع ریزگرد به مجلس شورای اسلامی خبر داد روزگذشته عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس با اشاره به اولویت پیگیری موضوع ریزگردها در این فراکسیون گفت: در قالب کنسرسیوم، طرح‌های مقابله با ریزگردها در کشور عراق پیگیری می‌شود.

کمال الدین پیرمؤذن با بیان اینکه منشأ اصلی گسترش ریزگردها خشک شدن تالاب‌های عراق است، به مهر گفت: در این راستا از معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در این مسئله کمک خواستیم تا بتوانیم از ظرفیت علمی کشور و از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان راهکار جدی را در مقابله با این موضوع داشته باشیم.

عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در قالب کنسرسیوم با هدف بررسی طرح‌های ایران برای مقابله با گردوغبار این طرح‌ها را با کشور عراق پیگیری می‌کنیم.

پیش از این نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از ورود این مرکز به موضوع مقابله با ریزگردها خبر داده بود؛ «ورود وزارت علوم در این بحث به تحقیقات و پژوهش مربوط می‌شود و ورود معاون علمی و فناوری در بحث ریزگردها حلقه بعدی و پس از وزارت علوم است و به ارائه راه‌حل‌های عملی برای مبارزه با ریزگردها مربوط می‌شود.»

سلطانخواه تأکید کرد: ارائه راهکار برای مبارزه با ریزگردها با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی و حمایت معاونت علمی انجام شده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.