تصادفات حمل و نقل عمومی مسافری کمتر از ۲ درصد شد

تصادفات حمل و نقل عمومی مسافری کمتر از ۲ درصد شد

عصر خودرو : معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رقم تصادفات حمل و نقل عمومی مسافری در سال‌های گذشته به کمتر از ۲ درصد رسیده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات ۵ روزه تهران، سفرهای طولانی مدت افزایش پیدا کند.

به نقل از مهر شهریار افندی زاده  با بیان اینکه جلسات مختلفی با شرکت های حمل و نقل عمومی برگزار شده است، گفت: برای کاهش تصادف در حمل و نقل عمومی جلساتی برگزار شده است که کمیسیون ماده ۱۲ به تخلفات رانندگان حمل و نقل عمومی رسیدگی می کند.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته رقم تصادفات در حمل و نقل عمومی مسافری به زیر ۲ درصد رسیده است و در حمل و نقل باری هم تلاش کردیم با ایجاد محدودیت های تردد، ایمنی بیشتری را ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفرهای جاده ای در شهریورماه، اظهار داشت: با توجه به تعطیلات ۵ روزه تهران در زمان برگزاری اجلاس سران پیش بینی میشود که سفرهایی با مسیرهای طولانی داشته باشیم.

افندی زاده با بیان اینکه پیش فروش اینترنتی و دیگر روش های فروش بلیت در ترمینال ها فراهم است، بیان کرد: از ۲۹ مردادماه بیش از ۱۱ هزار راهدار در راه های کشور مستقر شده اند و ۲ هزار گشت راهداری هم در جاده ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه از حدود ۴ سال پیش مجمتع های خدمات رفاهی رشد خوبی را داشت، گفت: مسافران باید سعی کنند که در یک سفر بلند مدت ۲ تا ۳ بار در مجمتع های خدماتی توقف داشته باشند و سفرهای کوتاه مدت را تبدیل به سفرهای بلند مدت کنند تا از بروز حادثه بیشتر جلوگیری شود.

افندی زاده با اشاره به کاهش ۶ درصدی تلفات جاده ای در سه ماهه ابتدای سال، افزود: براساس برنامه پنجم توسعه باید این کاهش تلفات به ۱۰ درصد برسد که امیدواریم این موضوع تاپایان سال انجام گیرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: امسال تلاش کردیم که دوربین های ثبت سرعت در جاده ها بیشتر استفاده شود زیرا سرعت یکی از عوامل مهم بروز تصادف در کشور است.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.