تصاویری از کاکادو ؛پارک عجایب در قاره عجایب

هادی معیری نژاد– قاره استرالیا به دلیل جدا ماندن از قاره بزرگ اورازیا و آفریقا در گذشته بسیار دور روند تکاملی جداگانه ای را طی کرده و حیات وحش آن مانند جزیره ماداگاسکار تفاوت های عجیبی با طبیعت آسیا اروپا و آفریقا دارد.
موجودات و گیاهان و حتی انسانهای منحصر به فرد از خصوصیتهای جذاب این قاره بوده است.


اگرچه امروز استرالیا بیشتر در سیطره مهاجران اروپایی و آسیایی است اما دولت و مردم استرالیا سعی بسیاری در حفاظت از میراث طبیعی و فرهنگیشان دارند .
پارک ملی کاکادو یکی از این مناطق حفاظت شده است که توسط دولت استرالیا به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری به آن توجه ویژه شده است.


پارک ملی کاکادو در شمال استرالیا و ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرق داروین قرار دارد.مساحت پارک ملی کاکادو ۱۹،۸۰۴ ۷،۶۴۶ کیلومتر مربع است و فاصله شمال تا جنوب ان ۲۰۰ کیلومتر و از شرق به غرب ان ۱۰۰ کیلومتر است
این اندازه برابر است با مساحت اسلوونی یا حدود یک سوم اندازه تاسمانی و یا تقریبا نیمی از اندازه سوئیس است .


یکی از بزرگترین معادن اورانیوم در جهان در این پارک قرار دارد.پارک ملی کاکادو افزون بر مناطق طبیعی دارای سایت باستان شناسی نیز می‌باشد که فرهنگ مردم بومی این منطقه را با قدمتی بیش از ۴۰۰۰ سال در خود جای داده‌است.’پارک ملی کاکادو در سال ۱۹۸۱ به عنوان مکانی فرهنگی و طبیعی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.


رودخانه عجیب و غریب مارمولک‌ جنوبی، سواحل شنی، جنگل‌های باران‌زار موسمی و دریاچه‌های کوچک، این پارک را منطقه‌‌ای جذاب و دلپذیر برای کشف و جستجو تبدیل کرده‌اند.
پارک ملی «کاکادو» به دلیل برخورداری از ۳۰ درصد گونه‌های مختلف پرندگان استرالیایی به یکی از بهترین مناطق تماشای پرندگان در جهان نیز تبدیل شده است.

در این میان «کروکودیل‌های آب‌های شور»، «کانگوروها» و «والابی‌ها» نیز از دیگر حیوانات دیدنی این پارک محسوب می‌شوند. با این وجود شاید بتوان گفت، زیباترین جاذبه موجود در این پارک، سنگ‌نگار‌ه‌هایی است که توسط ساکنان بومی این کشور در طول هزاران سال پییش خلق شده اند. سنگ‌نگاره‌هایی که قدمت بسیاری از آن‌ها به بیش از ۲۰ هزار سال می‌رسد.
۴۵۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.