تصاویر منتشرنشده ازبزرگان تقریب‌مذاهب

۱۲ام بهمن ،

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، روحانیت شیعی همواره سعی در ایجاد امت واحده اسلامی داشت که در این میان می‌توان به شخصیت‌هایی نظیر نواب صفوی، طالقانی، مطهری، بهشتی و مفتح اشاره کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، امروزه حوادث گوناگونی در کشورهای اسلامی به وقوع می‌پیوندد، از جنگ و کشتار گرفته تا فقر و عقب‌ماندگی، غرب نیز با الگوی «تفرقه‌ بینداز و حکومت کن» بر اختلافات در کشورهای اسلامی دامن می‌زند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره) تلاش کرد با نزدیک کردن مسلمانان به یکدیگر و احیای اندیشه تقریب از مشکلات جهان اسلام بکاهد.

در این میان هم علمایی بودند که قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره سعی بر ایجاد امت واحده اسلامی داشتند که می‌توان به شخصیت‌هایی نظیر شهید سید مجتبی نواب صفوی، آیت‌الله سید محمود طالقانی، شهید استاد مرتضی مطهری، شهید آیت‌الله سید محمدحسین بهشتی و شهید آیت‌الله محمد مفتح اشاره کرد.

تصاویری از تلاش شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی برای تقریب مذاهب اسلامی در جهان اسلام منتشر می‌شود که تعدادی از آن‌ها متعلق به آرشیو شخصی محمدرضا کائینی است و برای اولین بار در فضای مجازی قرار می‌گیرد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.