تصمیمات‌ مهم ستاد مبارزه با مفاسد

۲۱م اسفند ،

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: در جلسه شب قبل حکم ابطال سند قطعی ۷٫۲ هکتار از اراضی در کرج که ارزش آن ۷۰ میلیارد تومان بوده ابلاغ و مقرر شد که این اراضی به بیت‌المال بازگردد.

عزت‌الله یوسفیان ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد ستاد اقتصادی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه اخیر این ستاد گفت: در این جلسه سیاستگذاری‌هایی انجام شد که در جلسات قبل آمار و عملکرد ستاد متاسفانه به جامعه ارائه نمی‌شد لذا ستاد تصمیم گرفت ‌آمار و عملکردهایی که قابل ارائه کردن است، حتما به مردم ارائه شود.

وی افزود: موارد بسیار بسیاری در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای اعلام عملکرد وجود داشته که قرار شد تا جایی که مقدور است، آنها را ارائه دهیم. 

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: این عملکردها در حوزه کاهش معوقات بانکی و به ویژه در حوزه اراضی بوده است. در زمانی که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی جلسات خود را به صورت هفتگی برگزار می‌کرد، به هیچ وجه مبلغ معوقات بانکی افزایش پیدا نکرده است‌ اما در چند مدت اخیر و بعد از عدم برگزاری جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مبلغ معوقات بانکی از ۴۵ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

یوسفیان‌ملا خاطرنشان کرد: در جلسه شب قبل، ستاد مبارزه با مفاسد متعهد شد که به سرعت جلوی افزایش معوقات بانکی گرفته شود و به نقطه قبلی بازگردیم.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه در زمان برگزاری جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اینگونه نبود که اشخاصی وام‌های کلان بگیرند و پرداخت نکنند، گفت: هر کس مدعی است که در زمان فعالیت دو ساله ستاد چنین اتفاقی افتاده، می‌توانند رسماً به ما اعلام کنند که در جایی وام کلانی گرفته شده است.

یوسفیان‌ملا تصریح کرد: همچنین در جلسه شب قبل ۲۷ پرونده مهم از تخلفات مالی مدیران به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شد. 

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: همچنین در جلسه شب قبل حکم ابطال سند قطعی ۷٫۲ هکتار از اراضی در کرج که ارزش آن ۷۰ میلیارد تومان بوده، ابلاغ و مقرر شد که این اراضی تصرف شده به بیت‌المال بازگردد.

وی افزود: همچنین ۵۶۰ هکتار از اراضی دولتی به بیت‌المال بازگشت داده شد و ۱۴ هکتار اراضی در اطراف تهران رفع تصرف شد؛ ‌رفع تصرف از ۵ هکتار اراضی در منطقه شیاءکلان و محمودآباد کرج و ۶۰۰ هکتار از اراضی در  فردیس کرج نیز از دیگر مصوبات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود. 

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه در جلسه روز قبل گزارش مفصلی از واگذاری اراضی در بخش زمین‌های شهری و خارج از شهر به ستاد ارائه شد، گفت: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بشدت با گسترش دامنه شمالی البرز و شمال تهران مقابله کرده و جلوی ساخت و سازها را گرفته است که البته استانداری و شهرداری تهران همراهی خوبی داشته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر کسی نمی‌تواند ادعا کند که در منطقه سلسله‌جبال البرز و شمال تهران ساخت و ساز تازهی داشته است.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه در حال حاضر با همکاری ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی سامانه جمع‌آوری اطلاعات بانک‌ها طراحی شده است، گفت: در قبل فردی میلیاردها تومان از بانک وام گرفته و بلافاصله از بانک دیگر وام می‌گرفت اما با تشکیل سامانه اطلاعات بانک مرکزی جلوی این کار گرفته شده است. 

یوسفیان‌ملا تاکید کرد: برنامه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این است که هر کسی وام بالای ۱۰۰ میلیون دریافت ‌کرد، نامش در سامانه مرکزی ثبت شود تا همه مناطق و شعبات بانک‌ها این موضوع را متوجه شوند و به نوعی در این زمینه شفاف‌سازی شود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.