تصمیم‌گیری برای فازدوم هدفمندی‌ در سال۹۲ پس از تقدیم بودجه

۲۶ام بهمن ،

رئیس مجلس با بیان اینکه دولت همراه لایحه بودجه کل، لایحه چنددوازدهمی‌ را تقدیم مجلس کند، گفت: پس از تقدیم لایحه بودجه به مجلس، دربارهٔ اختصاص اعتبار برای اجرای فازدوم هدفمندی‌ در سال۹۲ تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  با یادآوری تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سال۹۲ کل کشور، گفت: به طور حتم تأخیر و تعلل دولت در تقدیم این لایحه، برای کشور مشکلات و تبعات منفی بسیاری به‌دنبال دارد.

دولت همراه لایحه بودجه کل، لایحه چنددوازدهمی‌ بدهد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه براساس آیین‌نامه داخلی مجلس دولت باید حداکثر تا پانزدهم آذرماه لایحه بودجه سال آینده را به مجلس ارائه می‌کرد، افزود:‌ هم‌اکنون حدود سه ماه از مهلت قانونی این کارمی‌گذرد، از این‌رو مجلس بر اساس قانون می‌تواند لایحه بودجه دو دوازدهم تصویب کند.

اختصاص تنخواه برای اداره کشور تبعات منفی بسیاری دارد

وی با اعلام اینکه دولت باید هم لایحه بودجه کل و هم لایحه چند دوازدهمی را تقدیم مجلس کند، تصریح کرد: به‌علت تأخیر دولت در ارائه لایحه مجلس مجبور به تصویب لایحه چند دوازدهمی است، که به‌طور حتم اختصاص تنخواه برای کشور تبعات منفی بسیاری دارد.

هرچه در تقدیم لایحه‌بودجه تأخیر بیفتد، بررسی آن در مجلس مشکل‌تر می‌شود

لاریجانی ادامه داد: دولت باید دو نوع لایحه بودجه بدهد، یعنی هم کل بودجه و هم چند دوازدهم، به تبع آن هرچه ارائه لایحه با تاخیر مواجه شود، بررسی آن در مجلس مشکل‌تر خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر اینکه آیا اعتبار اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها در تنخواه سال ۹۲ دیده می‌شود، گفت: مجلس در سال ۹۱ افزایش اعتبارات را برای این‌کار ممنوع کرد، از این رو تصمیم‌گیری دربارهٔ اختصاص اعتبار به این موضوع به بعد از ارائه لایحه بودجه موکول می‌شود.

لازم به ذکر است؛ بودجه سالانه کشور طبق آیین‌نامه داخلی مجلس می‌بایست  حداکثر تا ۱۵ آذر هر سال به مجلس ارائه شود تا پس از طی مراحل بررسی و تصویب از اول فروردین سال بعد با استناد به این قانون بودجه کشور اداره شود، و از آنجایی که مراحل تصویب قانون بودجه سالانه کشور زمان‌بر است لذا در صورت تاخیر دولت نمایندگان مجبورند با تصویب بودجه چند دوازدهم مانع از بی‌برنامگی در دخل و خرج کشور شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.