تصمیم خطرناک اتحادیه اروپا

۰۵اردیبهشت،

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تصمیم اتحادیه اروپا برای واردات نفت از مناطق تحت کنترل شورشیان سوریه را خطرناک و زیر پا گذاشتن ضوابط حقوق بین‌الملل و اصل حاکمیت ملی این کشور ارزیابی کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، “ویتالی چورکین” نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد به تفسیر تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در مورد نرمتر کردن تحریم نفتی سوریه و موافقت با واردات نفت از مناطق تحت کنترل شورشیان در این کشور پرداخته و این اقدام را بسیار خطرناک توصیف کرد.

چورکین شب قبل در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: این تصمیم کشورهای اروپایی بسیار خطرناک بوده و در حقیقت زیرپا گذاشتن ضوابط حقوق بین‌الملل و اصل حاکمیت ملی کشور مستقل سوریه تلقی می‌شود.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه روسیه این تصمیم اتحادیه اروپا را غیرسازنده ارزیابی کرده بود.

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفته بود: این کشور از تصمیم اتحادیه اروپا در مورد ملایم‌تر کردن رژیم تحریم واردات نفت از مناطق درگیری در سوریه حمایت نمی‌کند، چرا که این اقدام سبب عمیق تر شدن بن‌بست موجود در روند حل و فصل مناقشه در این کشور خواهد شد. به همین سبب ما معتقدیم که این تصمیم اتحادیه اروپا اصلا سازنده نیست.

اتحادیه اروپا در سپتامبر سال ۲۰۱۱ سرمایه گذاری اروپاییان در بخش نفت سوریه را ممنوع اعلام کرد و در ماه دسامبر همان سال واردات نفت از این کشور را تحریم کرده بود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.