تصویب سند ملی نظارت بر اغذیه‌فروشی‌ها

جام جم آنلاین: معاون امور بهداشت وزیر بهداشت از تصویب سند ملی نظارت بر اغذیه‌فروشی‌ها و سند ملی سلامت سالمندان در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی خبر داد.

علیرضا مصداقی‌نیا در گفت‌و‌گو با فارس افزود: در آخرین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، سند ملی سلامت سالمندان و سند ملی نظارت بر اغذیه‌فروشی‌ها به تصویب رسید که به منزله مصوبه هیات دولت است.

به گفته وی با توجه به افزایش سن امید به زندگی در کشور، جمعیت سالمندی در ایران به سرعت رو به افزایش است و با توجه به نتایج آخرین سرشماری مرکز آمار ایران و مطالعات وزارت بهداشت هم‌اکنون حدود ۸ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.

مصداقی‌نیا توضیح داد: در برنامه‌ریزی برای سالمندان باید همه جنبه‌های رفاهی، سلامت جسمی، روانی، بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دیده شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: سند دیگری که در جلسه شورای عالی سلامت به تصویب رسید، سند ملی نظارت بر اغذیه‌فروشی‌ها شامل رستورانها و همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی است که با همکاری شورای اصناف تهیه شده بود.

وی گفت: هدف از تدوین این سند ملی ایجاد همکاری بین بخشی و نظارت بهتر بر موسسات تهیه و توزیع مواد غذایی داشته باشیم تا سلامت مردم ارتقا پیدا کند و این سند ملی نیز پس از تدوین جزییات آن از سوی دولت ابلاغ خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.