تصویب پنج بند دیگر از سیاست‌های کلی سلامت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام

۱۲م اسفند ،

در جلسه امروز مجمع تخیص مصلحت نظام مقرر شد تا رویکرد سلامت همه‌جانبه (جسمی، روحی، معنوی و اجتماعی) و انسان سالم در همه سیاست‌های کشور و پاسخگو بودن کلیه قوا و نهادهای کشور برای تأمین، حفظ و ارتقای عادلانه سلامت آحاد مردم محقق شود.

به گزاش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جلسه  بررسی و تدوین سیاست‌های کلی سلامت در مجمع تشخیص مصلحت نظام ، برگزار شد.

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی سلامت که از جلسه قبل آغاز و کلیات آن به تصویب رسید، پیگیری شد و پنج بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا، رؤسای کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، سرپرست سازمان بیمه، رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و برخی دیگر از کارشناسان و مدیران دستگاه‌های مربوطه نیز حضور داشتند، پس از بحث و بررسی‌های مبسوط اعضا و مدعوین، موارد ذیل به تصویب رسید:

 -ارتقای نظام انتخاب، ارزشیابی و تعلیم و تربیت اساتید، دانشجویان و مدیران و تحول در محیط های علمی و دانشگاهی، متناسب با ارزش‌های اسلامی، اخلاق پزشکی و آداب حرفه‌ای.

– آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسئولیت‌های اجتماعی خود و استفاده از ظرفیت‌ محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت برای رشد معنویت و اخلاق اسلامی در جامعه.

همچنین مقرر شد: تحقق رویکرد سلامت همه‌جانبه (جسمی، روحی، معنوی و اجتماعی) و انسان سالم در همه سیاست‌های کشور و پاسخگو بودن کلیه قوا و نهادهای کشور برای تأمین، حفظ و ارتقای عادلانه سلامت آحاد مردم با توجه به موارد ذیل محقق شود:

– توجه و تأکید ویژه به ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌‌ها و آسیب‌ها در سیاست‌ها و قوانین، مقررات و برنامه‌ریزی‌های گوناگون اجرایی مربوطه و تهیه پیوست سلامت در طرح‌‌های کلان توسعه کشور.

– اصلاح و تکمیل نظام پایش با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و درمانی آحاد جامعه و صیانت از حقوق مردم و بیماران با مشارکت حقوقدانان متخصص در موضوع سلامت.

ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی سلامت در جلسه آینده مجمع دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.