/تصویری/ لاگارد: دورنمای اقتصاد جهان بدون رشد اقتصادی در خطر است

تهران / واحد مرکزی خبر /سیاسی/۰۷/۲۲
۰۰:۰۰:۰۰٫۰۰
رئیس صندوق بین المللی پول گفت: دورنمای اقتصاد جهان بدون رشد اقتصادی در خطر خواهد بود.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، لاگارد در سخنانی در نشست مشترک صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در شهر توکیو گفت: دورنمای اقتصاد جهان بدون رشد اقتصادی در خطر خواهد بود و شاید مهمترین مانع در این میان میراث بدهی های عمومی کشورهاست که این میزان بدهی در بین کشورهای پیشرفته یکصد و ده درصد است که همانند دوران جنگ است.
وی افزود:برای اقتصاد های مدرن و امروزی ضروری به نظر می رسد تا سرمایه آنها در گردش باشد و ما باید ماوراء سیستمی حرکت کنیم که سبب ایجاد بحران می شود و این سیستم باید تغییر پیدا کند.
رئیس صندوق بین المللی پول در پایان گفت:سرعت ما کم شده است و سرعت ما در باره تحقق اصلاحات پیش بینی شده کم شده است و سرعت ما در زمینه پیشرفت در بخش هایی که هنوز پوشش داده نشده کم شده و ما از برنامه پیش بینی شده در سایه بخش بانکی عقب هستیم .
جیم یانگ کیم رئیس بانک جهانی هم در این نشست گفت: همانطور که می دانید کشورهای با درآمد بالا در جهان به دنبال پیدا کردن راه حل هایی برای کار آفرینی ، رشد اقتصادی و ثبات مالی هستند و موفقیت آنها در این راه برای همه ما اهمیت زیادی دارد زیرا همانطور که همه مشاهده کرده ایم بحران اقتصادی در کشورهای پیشرفته می تواند به سرعت در سرتاسر جهان انتشار یابد.
۰۰:۰۳:۰۳٫۱۲


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.