تصویب آئین‌نامه بیمه نوسانات نرخ ارز

۳۰ آبان ،

بینا- نوسانات نرخ ارز همواره یکی از مشکلات پیش روی صادرکنندگان و تولیدکنندگان کشور بوده که بر این اساس، با تصویب آئین‌نامه‌ای در شورای عالی بیمه تلاش شده است تا نوسانات نرخ ارز پوشش داده شود.

به گزارش تفسیری بینا از مهر مهر، نوسانات نرخ ارز به خصوص در ماههای اخیر نگرانی‌های بسیاری را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور به وجود آورده که بر این اساس ، اعتراضات بسیاری را به خصوص در مورد بازپرداخت وام‌های ارزی به دنبال داشته است.

بر این اساس دولت به این فکر افتاد که نوسانات نرخ ارز را پوشش دهد؛ به همین منظور آئین‌نامه‌ای به تازگی در شورای عالی بیمه آئین‌نامه پوشش نوسانات نرخ ارز را در جهتی حمایت از تولید و صادرات به تصویب رسانده است.

این شورا به استناد به مواردی از قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری و قانون برنامه پنجم توسعه و به منظور کاهش خطرپذیری ناشی از نوسانات قیمت‌ها، به شرکت‌های بیمه اجازه داده است که برای واحدهای تولیدی و صادرکننده یا خدمات که در معرض ریسک نوسانات نرخ ارز می باشند، بیمه‌نامه نوسانات نرخ ارز صادر کنند.

بر اساس این آئین نامه تولیدکنندگان داخلی که نگران تاثیر منفی افزایش نرخ ارزهای خارجی بر فعالیت‌های تولیدی خود می باشند، همچنین صادرکنندگانی که کاهش نرخ ارز را به نفع خود و توسعه صادرات خود نمی‌دانند، قادر خواهند بود، برای کنترل تاثیر منفی نوسانات نرخ ارز پایه نسبت به نرخ روز انعقاد بیمه‌نامه از بیمه استفاده کنند.

بر اساس تصمیمات تازه شورای عالی بیمه، حداکثر نرخ حق بیمه، بیمه‌نامه نوسانات نرخ ارز برای واحدهای تولیدی- صادراتی تا پایان سال ۹۱ معادل ۳ درصد حداکثر تعهدات بیمه‌گر تعیین شده است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.