تصویب بخش‌هایی از آیین نامه تشکیل پاویون صنعت فاوا در جلسه کمیسیون تخصصی کارگروه فاوا

تصویب بخش‌هایی از آیین نامه تشکیل پاویون صنعت فاوا در جلسه کمیسیون تخصصی کارگروه فاوا

در دوازدهمین جلسه کمیسیون تخصصی کارگروه فاوا که به ریاست دکتر تقی پور برگزار شد، بخش‌هایی از آیین نامه تشکیل پاویون صنعت فناوری اطلاعات ارتباطات ایران به تصویب رسید.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این آیین نامه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف حضور برنامه‌ریزی شده صنعت فاوا در نمایشگاه‌های بین المللی تدوین در کمیسیون تخصصی کارگروه‌ها فاوا مورد برررسی قرار گرفت.
همچنین افزایش جهشی صادرات صنعت فاوا، یکی دیگر از اهداف این آیین نامه محسوب می‌شود که در صورت اجرای کامل آن، ارتقاء جایگاه ایران به عنوان نخستین صادر کننده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه، محقق خواهد شد.
تجمیع و متمرکز کردن سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، ضوابط، بودجه ها، تسهیلات و کمک‌های موجود و همچنین ارتقاء توان و دانش شرکت ها برای حضور مناسب در نمایشگاه‌ها با هدف توسعه صادرات در زمینه فاوا از جمله استراتژی‌های مد نظر در تهیه این آیین نامه محسوب می شود.
در صورت تصویب نهایی این آیین نامه، دبیرخانه پاویون صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان فناوری اطلاعات ایران تشکیل و به منظور تدوین سیاست‌ها کلان در خصوص حضور ایران در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین المللی حوزه فاوا، کمیته هماهنگی متشکل از نمایندگان دستگاه های دولتی و بخس خصوصی فعال در این زمنیه تشکیل خواهد شد.
بر اساس این گزارش، بررسی عملکرد کمیته های تخصصی کار گروه فاوا، یکی دیگر از دستور جلسه‌های کمیسیون تخصصی بود که نتایج بررسی های به عمل آمده بر اساس شاخص های کمی و کیفی تعریف شده ارایه و مورد بحث قرار گرفت.
بر همین اساس و از مجموع کمیته های فعال در این کارگروه، به ترتیب کمیته‌های تجارت و اقتصاد الکترونیکی، فنی، سلامت و رفاه الکترونیکی، فرهنگ اسلامی ایرانی در فضای دیجتال و دولت الکترونیکی رتبه‌های برتر را در زمینه بهترین عملکرد به خود اختصاص دادند.
این گزارش حاکی است، در این نشست مهندس علی حکیم جوادی رئیس هیات ایرانی در اجلاس WSIS گزارشی در خصوص دستاوردهای اجلاس جامعه اطلاعاتی ارایه کرد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.