تصویب صورت‌های مالی بانک مسکن

بینا- مجمع عمومی عادی سالیانه بانک مسکن به منظور تصویب صورت‌های مالی سال ۱۳۹۰ این بانک  برگزار شد.
به گزارش بینا، در این نشست که با حضور دکتر اصغر ابوالحسنی معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، اعضای مجمع عمومی بانک مسکن، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک، مدیران امور و روسای ادارات کل بانک مسکن برگزار شد، ابوالحسنی طی سخنانی بانک مسکن را بانکی خاص عنوان کرد و گفت: بانک مسکن به دلیل برنامه‌ها و طرح‌های خاص و تکالیفی که بر عهده آن گذاشته شده است به عنوان بانکی خاص نسبت به سایر بانک‌ها شناخته شده است.
وی افزود: به منظور اجرای عدالت اجتماعی و تامین سرپناه برای اقشار کم درآمد جامعه وظایف و تکالیفی ویژه  برعهده بانک مسکن گذاشته شده  که این بانک علاوه بر ارائه خدمات بانکی  ، وظایف محوله را به بهترین شکل انجام داده و می دهد.
ابوالحسنی طرح مسکن مهر را یکی از این وظایف عنوان و اظهار کرد: هرچند قرار بود  این طرح با مشارکت سایر بانک‌ها انجام شود اما در نهایت بانک مسکن به تنهایی اجرای آن را برعهده گرفت که این خود جای تقدیر دارد.
معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: ماحصل تلاش بانک مسکن در این طرح به گونه‌ای است که در هر نقطه‌ای از کشور که قدم می‌گذاریم، ساختمان‌های طرح مسکن مهر که با همکاری بانک مسکن ساخته شده است به چشم می‌خورد که این مساله افتخاری ماندگار برای کشور محسوب می‌شود.
وی با قدردانی از مسوولان و کارکنان بانک مسکن در اجرای این طرح گفت: هر چند بسیاری از فعالیت‌ها در این طرح انجام شده است اما هنوز در میانه راه هستیم و اتمام آن مشارکت جمعی را می‌طلبد.
ابوالحسنی با اشاره به رشد مثبت منابع بانک مسکن در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ علیرغم فعالیت در بخش مسکن مهر از بانک مسکن تقدیر کرد.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک مسکن یادآور شد: بانک مسکن در اجرای عدالت اجتماعی و تحقق اهداف دولت تلاش بسیاری کرده است و نیاز است تا سرمایه این بانک افزایش یابد.
معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی همچنین افزایش سرانه بانک مسکن را با توجه به حجم کار و نیروی انسانی کم، مطلوب و قابل تحسین عنوان کرد.
وی در ادامه در خصوص اضافه برداشت بانک مسکن از حساب بانک مرکزی گفت: ۲۲۵ هزار میلیارد ریال آن به صورت ۱۵ ساله و با نرخ معادل دو درصد کمتر از متوسط نرخ تسهیلات مهر برای بانک مسکن تقسیط می‌شود تا این بانک بتواند جایگاه خود را بیش از گذشته در سیستم بانکی تثبیت نماید.
ابوالحسنی همچنین با اشاره به فعالیت‌های بانک مسکن در خصوصCore Banking  بر تلاش بیشتر در اجرای بانکداری الکترونیک تاکید کرد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.