تصویب ۱۰۰ میلیون دلار طرح تازه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور

۰۸ام بهمن ،

یکصد و هفتاد و سومین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی با حضور بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای هیات سرمایه گذاری خارجی برگزار شد و طرح‌های تازه سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، علیشیری در حاشیه جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی اظهار کرد: در این جلسه ۹طرح تازه سرمایه گذاری خارجی به ارزش معادل ۱۰۰میلیون دلار به همراه موارد دیگر مرتبط به طرح های سرمایه گذاری خارجی ، مورد تصویب قرار گرفت.

علیشیری در ادامه افزود : از جمله طرحهای مصوب در این هیات، سرمایه گذاری خارجی در طرح تولید کنستانتره آهن و گندله یا توده آهن، طرح تولید گچ ساختمانی از نوع ترکیبی، طرح احداث بیمارستان فوق تخصصی زنان ، زایمان و ناباروری ، طرح تولید نان صنعتی – نان اروپائی و نان فانتزی، طرح مونتاژ کامل موتور سیکلت و موتور سه چرخه ، طرح بسته بندی آب معدنی و تولید بطری PET ، طرح پرورش گل و گیاهان زینتی در فضای باز و افزایش سرمایه گذاری خارجی در طرح تولید آب معدنی است.

در این جلسه مصوبات دیگردر خصوص انتقال سود سرمایه گذار خارجی و اصلاح مجوزهای سرمایه‌گذاری خارجی نیز به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسید.

بر اساس این گزارش پیش بینی می گردد اجرای طرحهای مذکور سبب افزایش اشتغال زایی، بهبودکیفیت محصولات داخلی، انتقال فناوری به کشور و ارتقاء صادرات شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری، لازم به ذکر است اعضای هیات سرمایه گذاری خارجی شامل معاون وزیر امور خارجه، معاون معاونت راهبردی رییس جمهوری ، معاون بانک مرکزی و روسای اتاق‌های بازرگانی و تعاون عضو می باشند و حسب مورد از دستگاه‌های ذیربط برای نشست در هیات برای رسیدگی به طرحهای بخشی دعوت به عمل می آید.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.