تصویربرداری مستند «قلعه شیندان» آغاز شد

تصویربرداری مستند «قلعه شیندان» آغاز شد
خبر – ۱۰ مهر – منبع : سینمافردا

رسول محمدی تصویربرداری فیلم کوتاه مستند “قلعه شیندان” را آغاز کرد.


تصویربرداری مستند «قلعه شیندان» آغاز شد

به گزارش خبرنگار سینمافردا ، این مستند که به معرفی مختصرقلعه شیندان می پردازد  قلعهای تاریخی و مرتفع در مرز جمهوری آذربایجان و ایران است.

“قلعه شیندان” دژ و قلعه تاریخی در ارتفاع ۱۸۵۰ متر بر فراز کوه شیندان، در جادهٔ آستارا به اردبیل، منطقه حیران ، بالای روستای ونبین و آنسوی مرز واقع شده‌است. قدمت آن به قبل از اسلام می‌رسد، به معنای محل نور که در آنجا اتشکدهای بوده‌است. از اتفاقات مهم این قلعه به قیام حمزه خان تالش (حاکم آستارا) در عهد شاه عباس صفوی می‌توان اشاره کرد که حاکم اردبیل مدت ۹ ماه آنجا را به محاصره در آورده ودر نهایت حمزه خان با کشتی به شیروان متواری گشت.

بنابراین گزارش تهیه کننده این مستند که به صورت تجربی خواهد بود، حجت بقایی است که به عنوان مشاورکارگردان بارسول محمدی همکاری می کند .

: برای به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از لینک روبرو استفاده کنید


خبرنامه سینما فردا
بازنشر: ممتازنیوز

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. رقابتی:

    روابط عمومی دانشگاه جهانی ورزش در خبری اعلام کرد : نام دکتر حجت بقایی عضو کمیته روابط عمومی دانشگاه و دبیر روابط عمومی در ایران به عنوان فرد رسانه ای فعال قرن بیستم در نشریاتی چون scientiano – geniano – regime – stringfix – flock و amazon معرفی شده است . این برای پانزدهمین سال متوالی است که نام استاد بقایی در این نشریات می درخشد .
    دکتر بقایی به عنوان پژوهشگر فعالیت خود را از مرکزنظرسنجی ارشاد آغاز کرد و بعدها با مراکز پژوهشی به همکاری ادامه داد .
    ایشان در حوزه های فیلمنامه نویسی ، ادبیات ، خبرنگاری هم فعالیتهایی دارند .
    بقایی تاکنون بیش از سیصد مستند و برنامه ترکیبی را تهیه یا کارگردانی کرده است .
    خبرنگار ما در این مورد برای مصاحبه با ایشان تلاش کرد ، ولی بقایی از مصاحبه و گفتگو در این مورد حاضر نشد . و با اشاره به فعالیتهای اخیرشان در حوزه فیلمنامه نویسی گفتند : این روزها با حمایت اساتید دانشگاه و جمعی از دوستان هنرمند خلاقم در حال تلاش برای راه اندازی کارگاه فیلمنامه هستم در این مورد تا دلتان بخواهد خبر برای انتشار خواهیم داشت .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.