تظاهرات ضد ژاپنی دامن سفیر آمریکا را گرفت/ حمله چینی ها به خودروی سفیر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وال استریت ژورنال، ۵۰ معترض چینی که خشمگین از تصمیم ژاپن برای خرید جزایر مورد مناقشه از مالکان خصوصی بودند، روز گذشته به خودروی “گری لاک” سفیر آمریکا در چین حمله کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که معترضین خسارت جزئی را به خودروی سفیر آمریکا در چین وارد کردند و سفیر آسیبی ندیده است.

سفارت آمریکا در پکن در نزدیکی سفارت ژاپن قرار دارد و در روزهای اخیر هزاران نفر از مردم چین مقابل سفارت ژاپن تجمع کردند.

در جریان این تظاهرات معترضین چینی حتی پرچم آمریکا را به آتش کشیده و خشم خود را از سیاست های مداخله جویانه این کشور ابراز کردند.

در این بیانیه به جزئیات حمله و انگیزه اصلی معترضین اشاره نشده است اما احتمالا دخالت های آمریکا در امور کشورهای آسیا دلیل اصلی این اقدام است. 

به نوشته وال استریت ژورنال، این حمله درست زمانی روی می دهد که “لئون پانتا” وزیر دفاع آمریکا قرار است با مقامات نظامی و رهبران غیرنظامی چین در پکن دیدار کند.

همچنین در هشتاد و یکمین سالروز اشغال سرزمین منچوری چین توسط ژاپن در سال ۱۹۳۱ پیش از جنگ جهانی دوم موج جدید تظاهرات ضد ژاپنی روز سه شنبه در سراسر چین آغاز شد و هزاران چینی خشم خود را از استعمار کشورشان توسط ژاپن و همچنین ادعاهای این کشور درباره جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی ابراز کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.