تظاهرات و درگیری با پلیس در شهر وان ترکیه ادامه دارد

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه ، پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان به دستگیری شهردار شهر وان و برخی از شهرداری مناطق این شهر که دست به تظاهرات زده بودند، از اشک گاز استفاده و هشت نفر را نیز دستگیر کرد.

در پی دستگیری ۱۴ تن از جمله شهردار و شهرداران مناطق شهر وان از حزب صلح و دمکراسی به اتهام تبلیغ حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه ‘پ.ک.ک’ ، شماری از مردم این شهر با حضور در خیابان ها دست به تظاهرات زدند.

حزب صلح و دمکراسی که در مناطق کردنشین ترکیه هواداران بسیاری دارد ، دارای ۳۱ نماینده در مجلس ملی این کشور است.

پلیس استان وان برای متفرق کردن ، تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و لوازم ضد شورش استفاده کرد.

پلیس این شهر با حضور در شهرداری وان ضمن بازداشت ‘ کایا بکیر’ شهردار این شهر ، به جست وجو در محل کار و خانه وی پرداخت.

دادستان شهر وان ، دستور بازداشت ۱۴ نفر از جمله شهردار شهر وان را به دلیل عضویت در گروه ‘ک.ج.ک’ شاخه جوانان و فعالان شهری حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه ‘پ.ک.ک’ صادر کرد.

برخی از روشنفکران ترکیه معتقد هستند که ‘ک.ج.ک.’ به عنوان یک سازمان سیاسی با هدف فعالیت علنی پس از پایان یافتن فعالیت های مسلحانه ‘پ.ک.ک’ تشکیل شده است.

مقامات دولتی ترکیه می گویند از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون نزدیک به ۷۰۰ تن به دلیل ارتباط با ‘ک.ج.ک.’ دستگیر شده اند، اما منابع کرد ترکیه مدعی هستند تعداد دستگیر شدگان بیش از سه هزار نفر است.

خاورم** ۲۳۰**۱۴۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۴۵۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. نادرصادقی:

    باسلام خواهشی دارم اگر میشه کمکم کنید تا یکی از بستگان پدری که درحدود ۴۰سال از انهاخبری نداریم دروان ترکیه پیدا کنیم بنام علی اوز یلاواج که کارمند راه وترابری وان میباشدباتشکر نادر صادقی۰۴۸۲۴۲۲۴۱۰۰ ۰۹۱۴۱۸۵۵۶۳۱

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.