تظاهرات۲حزب بزرگ پاکستان علیه نخست وزیر

حزب “مسلم لیگ شاخه نواز” و حزب “تحریک انصاف” پاکستان” تظاهرات گسترده‌ای را در مخالفت با نخست وزیر این کشور در اسلام‌آباد برگزار کردند.

به گزارش فارس، یک روز پس از تظاهرات چشمگیر مردم “تکسیلا” به دعوت “نواز شریف” رهبر حزب “مسلم لیگ شاخه نواز” در مخالفت با “یوسف رضا گیلانی” نخست وزیر پاکستان، امروز حزب تحریک انصاف این کشور نیز تظاهرات گسترده‌ای را برضد گیلانی در اسلام‌آباد برگزار کرد.

در سراسر شهر اسلام آباد، پوستر‌های بزرگی از “عمران خان” رهبر حزب تحریک انصاف نصب شده است تا  این تظاهرات برجسته نشان داده شود.

عمران خان امروز با حضور در جمع طرفداران حزب تحریک انصاف در چهار راه “دی” اسلام‌آباد، سخنرانی کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حزب تحریک انصاف تصمیم گرفته است در مخالفت با گیلانی و حمایت از دادگاه عالی پاکستان و شخص “افتخار محمود چودری” رئیس “دیوان عالی” پاکستان تظاهرات دیگری را در اکثر ایالات این کشور برگزار کند.

“زاهد حسین کاظمی” سخنگوی حزب تحریک انصاف پاکستان اعلام کرد: حاکمان و دولتمردان پاکستان با زیر سئوال بردن دادگاه عالی پاکستان می‌خواهند فساد خود را پنهان کرده و در کشور تشنج ایجاد کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: موضع حزب تحریک انصاف پس از محکومیت گیلانی در دادگاه، این است که گیلانی دیگر توان مدیریت اجرایی کشور را ندارد و باید بازنشسته شود.

نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز هفته گذشته مردم را برای شرکت در تظاهرات علیه گیلانی دعوت کرده بود.

در همین راستا، طرفداران نواز شریف روز گذشته تظاهرات گسترده‌ای را در تکسیلا برگزار کردند.

امروز نیز حزب مسلم لیگ شاخه نواز تظاهرات دیگری را علیه نخست وزیر پاکستان در “گونجراواله” برگزار کرد.

براساس گزارش‌ها مسئولیت برگزاری تظاهرات در گونجراواله به عهده “زعیم قدری” و “خرم دستگیر” از مقامات ارشد حزب مسلم لیگ شاخه نواز است.

پس از محکومیت گیلانی در دادگاه، نواز شریف اعتراضات گسترده‌ای را علیه وی آغاز کرد و سعی کرد تا احزاب دیگر را نیز با خود همراه کند.

با این حال “احمد مختار” وزیر دفاع پاکستان امروز اعلام کرد که “حزب مردم پاکستان” با قدرت، از گیلانی حمایت می‌کند.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.