تعامل بیشتر سازمان میراث فرهنگی با نمایندگان مجلس

به منظور حا مشکلات میراث فرهنگی در استان های مختلف؛

سازمان میراث فرهنگی برای حل سریع مشکلات میراث فرهنگی در استان دهای مختلف در مدت شش ماهه گذشته با ۱۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت و گو کرده است.

منصور اسکندری سرپرست اداره کل مجلس و امور استان های سازمان میراث فرهنگی به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان میراث فرهنگی از هفت ماهه گذشته برای حل مشکلات در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرهای مختلف با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار می کند.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر  هفته در روزهایی دوشنبه با رئیس سازمان میراث فرهنگی ملاقات و درباره مشکلات حوزه انتخابیه خود در زمیه میراث فرهنگی و گردشگری به گفت و گو می پردازند.

اسکندری تصریح کرد: این دیدارها و ملاقات گاهی اوقات به صورت مجمع نمایندگان بوده و گاهی به صورت انفرادی صورت می گیرد.

سرپرست اداره کل مجلس و امور استانهای سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی رویکرد تعاملی با مجلس شورای اسلامی دارد و این موضوع باعث می شود تا نمایندگان مجلس با قوانین میراث فرهنگی آشناشوند.

وی اظهار داشت: این رویکرد تعامل هم چنین باعث می شود تا در آینده ای نزدیک به سمت اصلاح قوانین میراث فرهنگی پیش برویم و این قوانین به روز با توجه به نیاز میراث فرهنگی کشورمان تصویب شود.

اسکندری تاکید کرد: حفظ میراث فرهنگی نیازمند تعامل چند جانبه میان دستگاه های مختلف بوده به ویژه مجلس شورای اسلامی می تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد و به حفظ بیشتر آثار تاریخی کشورمان کمک کند.

سرپرست اداره کل مجلس و امور استان های سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعاملات سازنده ای در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در مدت این هفت ماهه گذشته میان سازمان میراث فرهنگی و مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.